پیام کربلا به جهان رسیده است

تبلیغات بنری


وزیر کشور اهمیت حضور اربعین در بین همه ملت ها و ادیان را جهانی شدن آن دانست و گفت: گستره جهانی مراسم اربعین به این معناست که پیام کربلا به گوش جهانیان رسیده است.

یورنا – به گزارش مرکز رسانه های وزارت کشور، مراسم افتتاحیه اربعین الحسینی 1403 و اختتامیه تشییع پیکر ابرار هشتم امروز سه شنبه در تالار الغدیر این وزارتخانه برگزار شد. کشور با حضور مردان و زنان نظامی. مقامات کشور.

وزیر کشور در این مراسم، چهل سالگی را یکی از شروط اساسی و زمینه ساز ظهور دانست و افزود: امروز چهلمین نهضتی است که در طول تاریخ حیات خود را بازیافته است و هدیه ای است که به آن تقدیم می شود. ما در این مراسم این دوره برای ادامه این حرکت به لطف خداوند در سراسر پورتال است.

احمد واحدی اربعین را معدن فضیلت و قدرت دانست و به مناجات حضرت بقیه الله (علیه السلام) در زمان ظهور اشاره کرد و افزود: ارتباط عاشورا و مهدیه در بسیاری از ادعیه و حج از جمله عاشورا ذکر شده است. حج و دعای ندبه. تمرکز بر این ارتباط عمیق است.

وزیر کشور با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) باید شناخته شود تا خونخواهان هم شناخته شوند، گفت: کربلا و اربعین وظیفه شناساندن حرمت امام حسین (علیه السلام) را بر عهده گرفتند. او) و حضرت بقیه الله (علیه السلام).

وی افزایش سالانه نیروهای مردمی در مراسم اربعین حسینی را امری ماوراء الطبیعه دانست و گفت: عادی نیست که مردمی مانند امام حسین (علیه السلام) هر سال در کربلا تجدید نذر کنند.

وزیر کشور به ارتباط بیت المقدس و کربلا از طریق کلام امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امروز پس از 40 سال پیام امام (رضوان الله علیه) این است که راه بیت المقدس از کربلا آسان تر شده است. روشن شد و به واقعیت تبدیل شد، زیرا رهبر معظم انقلاب آزادی بیت المقدس را رمز پیدایش آزادی بیت المقدس و در نتیجه آزادی بیت المقدس از یک سو و جهانی شدن امام زمان دانستند. پیام از سوی دیگر، حسین علیه السلام مهم ترین شرایط اولیه را برای ظهور او فراهم می کند.

واحدی نقش رهبر انقلاب را در گسترش پیاده روی اربعین دانست و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد مردم به اربعین و پیاده روی آن بیشتر علاقه مند شوند.

وحیدی با اشاره به شعار «کربلا، راه الاقصی» که با حضور برادران عزیز عراقی به ویژه وزیر کشور عراق مطرح شد، گفت: امروز یاوران واقعی مردم غزه و فلسطین هستند اربعین. کسانی که در مقاومت و قداست شکست نخوردند و این گواه بر اهمیت واقعه اربعین در رسیدن به آرمان های بزرگ انسان دوستانه و انسان دوستانه است.

رئیس شورای امنیت کشور خواستار پرکردن زمین از انصاف و عدالت شد و افزود: این آرمان تنها برای شیعیان جهان نیست، بلکه آرمان همه آزادی خواهان جهان است. بنابراین اربعین راه گسترش عدالت در سراسر جهان است. همه آزادگان امروز خود را در این مسیر می بینند و هر گفتمانی می تواند این همه افراد مختلف را دور هم جمع کند.

وزیر کشور برگزاری راهپیمایی اربعین را یکی از برکات قیام مردم شریف عراق علیه صدام و تبدیل شدن آنها به حاکمان سرنوشت خود پس از سرنگونی آمریکای اشغالگر دانست و از فرصتی که کشور عراق فراهم کرد قدردانی کرد. اینها در مقاطع مختلف برای برگزاری هرچه شکرانه پیاده روی اربعین فراهم شد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز از جمله شهدای خدمت به ویژه آیت الله رئیسی که به پیاده روی اربعین توجه ویژه داشتند، افزود: راهپیمایی اربعین را نیز مدیون شهدایی مانند سلیمانی و ابومهدی هستیم که اگر داشتند. اگر آنجا نبود، امروز عراق به تنهایی طعمه داعش نمی‌شد، اما می‌شد که تمام منطقه تحت نفوذ داعش است.

وزیر کشور خدمت به زائران امام حسین(ع) را خدمتی دانست که در اختیار همگان نیست و از مدیران موکب که در برگزاری هر چه بهتر این مراسم تلاش فراوانی کردند تقدیر کرد و افزود: خداوند به زائرین صبر عنایت فرماید. امسال. برنامه ها نیز به بهترین شکل ممکن اجرا می شود و از دستگاه ها، خانواده های عزیز و بازدیدکنندگان محترم تشکر و قدردانی می کنیم.

وزیر کشور در پایان سخنان خود از ستاد اربعین و همه دستگاه هایی که برای خدمت به امام حسین (ع) تلاش کردند، تشکر کرد و افزود: خدا را شکر که رئیس جمهور محترم جناب آقای پزشکیان نیز به موضوع توجه کردند. وی در اولین جلسه ستاد اربعین حضور یافت. خوشحالیم که رئیس جمهور جدید نیز یکی از اولین دیدارهای مردمی خود را با اجلاس اربعین آغاز کرد و انشاالله همین روحیه حسینی در دولت جدید حاکم باشد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *