پیامدهای طوفان‌الاقصی؛ سرمایه‌گذاران به دنبال خروج از اراضی اشغالی

تبلیغات بنری


جنگ غزه و هجوم الاقصی عواقب اقتصادی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت و بسیاری از سرمایه گذاران را بر آن داشت تا سرزمین های اشغالی را ترک کنند.

یورنا بر اساس گزارش مهاجرت ثروت ۲۰۲۴ که توسط یک شرکت مشاوره بین‌المللی مهاجرت سرمایه‌گذاری منتشر شده است، رژیم صهیونیستی برای اولین بار در دهه‌ها دیگر در بین ۱۰ مقصد برتر سرمایه‌گذاران و افراد ثروتمند قرار ندارد.

این گزارش جذابیت مقاصد در سرتاسر جهان را برای افراد ثروتمندی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را از کشور خود دور کنند، ارزیابی می‌کند.

به گفته مارکونی، نویسنده آخرین گزارش، جنگ غزه فقط یک چهره نیست اسرائیل این کشور به عنوان یک پناهگاه امن تخریب شده است، اما همچنین تهدید می کند که دستاوردهای اقتصادی آن را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش المیادین، این شرکت خالص ورودی و خروجی افرادی را که دارایی خالص آنها حداقل یک میلیون دلار ثروت نقدی قابل سرمایه گذاری است، تجزیه و تحلیل کرد.

هجوم به الاقصی و نابودی رویاهای موجودیت صهیونیستی

رژیم صهیونیستی و پروژه صهیونیستی در طول تاریخ بر مهاجرت کارگران، کشاورزان و سرمایه داران به عنوان ابزاری برای حفظ و گسترش حضور استعماری تکیه کرده اند.

اما طوفان الاقصی و حوادث بعدی در سرزمین های اشغالی منجر به مهاجرت دسته جمعی حدود 500000 شهرک نشین شد.

سهولت تحرکات بین المللی به بخش بزرگی از شهرک نشینان صهیونیست کمک کرد تا سرزمین های اشغالی را ترک کنند. مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، زیرا از اکتبر 2023 (اکتبر 1402) تا مارس 2024 (مارس 1402)، تنها حدود 13 هزار نفر به این سرزمین ها مهاجرت کردند.

در مقایسه، در مدت مشابه سال گذشته بیش از 41 هزار نفر به سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی مهاجرت کردند.

اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. اکنون اقتصاد این رژیم در حال بازگشت به اقتصاد جنگی است و دولت رژیم صهیونیستی در حال ایجاد تغییرات اساسی در بودجه سالانه است.

همه این عوامل بر وضعیت سرزمین های اشغالی به عنوان مقصد سرمایه داران و سرمایه گذاری بلندمدت مطمئن تأثیر منفی گذاشت.

حوادث سال 2023 این روند را معکوس کرده و رژیم صهیونیستی از ورود خالص 1000 ثروتمند در سال 2022 به ورودی خالص حدود 200 ثروتمند در سال گذشته تغییر کرده است.

در بحبوحه مبارزه این رژیم با مقاومت فلسطین و تهاجم مستمر به غزه، سقوط رژیم صهیونیستی در عرصه اقتصادی به عنوان «نقطه عطف بزرگ» توصیف شد.

بر اساس گزارش اخیر، در سال 2023، پرس و جو درباره برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری توسط صهیونیست ها 232 درصد افزایش یافته است. به دلیل این روند، بسیاری از آنها مجبور شدند به جای خروج از سرزمین های اشغالی، برنامه های جایگزین برای شرایط اضطراری انجام دهند.

پیامدهای جنگ غزه، صهیونیست ها را مجبور به تصمیم گیری اقتصادی و سرمایه گذاری می کند.

فشارهای قیمتی ماه ها پس از آغاز درگیری در غزه تجدید شده است و هزینه های استقراض در بحبوحه افزایش قیمت ها برای مدت طولانی تری بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *