پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی اراضی اشغالی برای رژیم صهیونیستی

تبلیغات بنری


همزمان با جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نیز با تشدید درگیری در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی مواجه است که هشدار بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است.

یورنا هشت ماه جنگ افسارگسیخته و مرگ، ویرانی و رنج گسترده در غزه توجه جهانیان را به خود جلب کرد، اما در آن سوی مرز شمالی با لبنان، رژیم صهیونیستی درگیر جنگ بسیار آرام تری با مقاومت لبنان شد.

با وجود این، درگیری های ذکر شده در سطح پایین – در مقایسه با جنگ غزه – با شلیک راکت است. حزب الله لبنان حملات توپخانه ای و هوایی رژیم صهیونیستی تقریباً به درگیری های روزانه منجر شد.

استفاده حزب الله از سلاح های پیشرفته در لبنان

در چند هفته گذشته درگیری ها تشدید شده و حزب الله لبنان از سلاح های پیشرفته تری برای شلیک به عمق اراضی اشغالی استفاده می کند.

هفته گذشته، حزب الله لبنان در جدیدترین عملیات خود رگبار گسترده موشکی را پرتاب کرد.

پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی بر رژیم صهیونیستی

اما این مبارزه با یک مکث داخلی همراه است. کارشناسان می گویند که جنگ به دلیل «قواعد بازی» منحصر به فردی که جنگ بین دو طرف را برای حدود 3 دهه حاکم و مهار کرده بود، به یک جنگ همه جانبه تبدیل نشد.

تخمین زده می شود که حزب الله لبنان بین 150 تا 200 هزار موشک و موشک با بردهای مختلف در اختیار دارد و از زمان حمله صهیونیست ها به غزه حملات خود را به سرزمین های اشغالی تشدید کرده است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان پیشتر هشدار داده بود: ما نمی‌پذیریم که اسرائیلی‌ها قواعد درگیری که در حال حاضر در جنوب لبنان جاری است را زیر پا بگذارند. اگر اسرائیلی ها حملات خود را افزایش دهند، ما نیز حملات خود را افزایش خواهیم داد. برای ما این سطح از جنگ و این سطح استفاده از زور کمک مناسبی برای حمایت از غزه و فلسطین است.

پیامدهای تشدید بحران در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی بر رژیم صهیونیستی

کارشناسان سازمان ملل درباره اشتباه محاسباتی در مرز لبنان هشدار دادند

مقامات سازمان ملل نسبت به “اشتباه محاسباتی” در مرز بین سرزمین های اشغالی و لبنان هشدار دادند. دو مقام سازمان ملل مستقر در لبنان هشدار داده‌اند که با تشدید درگیری‌های فرامرزی بین حزب‌الله و اسرائیل، خطر بسیار واقعی یک اشتباه محاسباتی وجود دارد که می‌تواند به جنگ گسترده‌تری منجر شود.

این هشدار توسط ژانین هنیس-پلاسچارت، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان و آرنولدو لازارو، رئیس نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان صادر شد.

آنها در بیانیه ای اعلام کردند که به شدت نگران درگیری های اخیر در امتداد مرز جنوبی لبنان هستند.

به گفته مقامات، خطر محاسبه اشتباه منجر به درگیری ناگهانی و گسترده تر بسیار واقعی است.

آنها از همه طرف ها خواستند تا به مناقشه پایان دهند و متعهد به تلاش برای راه حل سیاسی و دیپلماتیک شوند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *