پزشکیان: تصمیمات بریکس باید ضمانت اجرایی داشته باشد – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا، به نقل از: مسعود مزاکیان در اجلاس بریکس گفت: ایران نیز در تلاش است تا به دور از سیاست، رسالت اصلاح نظام مدیریت اقتصادی را در جهان با موفقیت اجرا کند. موسسات بریکس با اعضای جدید باید مسئولیت بیشتری برای تامین مالی کشورهای عضو بر عهده بگیرند. هر کشور عضو بریکس باید پیشرفتی را که توسط یکی دیگر از اعضای دیگر ایجاد شده است به عنوان پیشرفت خود در نظر بگیرد.

وی افزود: بریکس نباید باشگاه گفتگو باشد. تصمیمات بریکس باید ضمانت اجرایی داشته باشد. رشد سطح همکاری اقتصادی بین اعضای بریکس را می توان به عنوان شاخصی از موفقیت بریکس ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: باید به پیاده سازی سیستم های حمل و نقل هوشمند با استفاده از داده های هوش مصنوعی در فرآیند تصمیم گیری در برجام توجه بیشتری شود.

این پزشک خاطرنشان کرد: آنچه در فلسطین و لبنان می گذرد نادیده گرفتن حقوق مردمی است که فقط سرزمین اجداد خود را می خواهند. من از همه اعضای بریکس می خواهم که از همه ظرفیت های خود برای توقف جنگ در غزه و لبنان و کاهش تنش در منطقه استفاده کنند.

وی ادامه داد: تلاش های انجام شده تا کنون برای محدودسازی سلطه دلار باید با راهکارهای عملیاتی مانند سبد ارزی بریکس یا تسویه مستقل از دلار تقویت شود. کشورهای مستقل دیگر نمی توانند بهای سیاست های غلط مالی آمریکا یا ناکارآمدی آن در مبارزه با فساد سازمان یافته در بخش مالی این کشور را تحمل کنند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: بانک توسعه نوین و صندوق تأمین باید در تأمین مالی پروژه‌های کشورهای عضو مسئولیت بیشتری داشته باشند و نابرابری در پرداخت‌ها را برطرف کنند.

رئیس‌جمهور افزود: امیدهای فراوان برای ایجاد جهانی امن‌تر، عادلانه‌تر و مرفه‌تر در دنیای پس از جنگ سرد هنوز برآورده نشده است و میل به هژمونی و یکجانبه‌گرایی مانند طاعون مهلک است. تاکید می کنم که رفاه همه جانبه و توسعه اقتصادی در صلح و امنیت برای همه قابل دستیابی است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *