پرونده مستندسازی از حیات وحش ایران در شبکه مستند باز شد

تبلیغات بنری


مجید گل عبدالله مستندساز حیات وحش مهمان برنامه نردبان است و از زیبایی های ایران می گوید. کلیپ هایی از مستند اربعین «رستاخیز به روایت سید مرتضی آوینی» که برگرفته از کتاب «خون خون» شهید آوینی است نیز پخش می شود.

یورنا- به گزارش روابط عمومی برنامه ناربان، بیست و دومین قسمت از برنامه «نردبان» امروز جمعه 11 شهریور از شبکه مستند سیما پخش می شود. تجربیات مستندسازی حیات وحش موضوع اصلی این قسمت از نردبان است و مجید گل عبدالله یکی از مستندسازان این عرصه مهمان برنامه نردبان خواهد بود. وی در گفت و گو با حمید شکیبانیا از چالش ها، سختی ها و زیبایی شناسی مربوط به تهیه مستندی درباره حیات وحش زیبای ایران گفت. بررسی کار او بخش دیگری از نردبان خواهد بود.

مجید گل عبد مستندهایی در مورد حیات وحش ایران تولید کرده و بخش هایی از زیبایی های حیوانات ایران را عکاسی کرده است. از جمله آثار او می توان به «داستان بقا»، مجموعه مستند «پرندگان ایران»، «مزرعه البرز چین» و… اشاره کرد.

در بخشی دیگر از برنامه نردبان این هفته، کلیپ هایی از فیلم مستند رستاخیز به روایت سید مرتضی آوینی به کارگردانی سعید صادقی پخش می شود. فیلم مستند «رستاخیز به روایت سید مرتضی آوینی» بر اساس کتاب «فتح الدم» نویسنده شهید سید مرتضی مرتضی آوینی و با موضوع اربعین حسینی ساخته شده است. گروهی متشکل از 17 مستندساز. قلم شیوای افنی و توصیف زیبای او از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) رنگ و بوی خاصی به این مستند بخشید.

و همچنین فیلم مستند «R21: مروری بر عنوان همبستگی» ساخته مهند یعقوبی. این مستند 71 دقیقه ای محصول سال 2022 فلسطین، بلژیک و قطر، مروری بر سال ها جنایات انجام شده علیه فلسطین و درگیری هایی است که بین سال های 1960 تا 1980 برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین در سراسر جهان رخ داده است.

در بخش «عکاسی مستند» دو عکاس از کشور مهمان صلح خواهند بود. فرامارس امل بردبار و اکبر قاسم پور در این بخش از سال ها تجربه خود در عرصه عکاسی می گویند و چالش ها و نقاط روشن این حوزه هنری را جلوی دوربین می برند. “کارگاه تجربه” نیز به عکاسی ماجراجویی اختصاص دارد و به بخش دوم از هفدهمین بخش از حرفه هنری جیمی چن می پردازد.

برنامه تلویزیونی «نردبان» سعی دارد با نگاهی تخصصی به مستند و عکس، مروری بر آثار ایرانی و خارجی در این زمینه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه باربور ضبط شده در استودیو نفت در نماهنگ های مختلف جمعه ها ساعت 17:30 از شبکه مستند پخش می شود و شنبه ها ساعت 00:00 و بازپخش می شود. ساعت 14:30
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *