پایش بهداشتی زائران پاکستانی در مرزهای میرجاوه و ریمدان

تبلیغات بنری


رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از نظارت و کنترل دقیق زائران پاکستانی که از طریق گذرگاه مرزی میرجاوه و رمضان وارد ایران می شوند، خبر داد.

یورنا- به گزارش وبیدا، جعفر میادفر رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: ایستگاه های بهداشت و درمان در مرزهای میرجاوه و رمضان برای جلوگیری از ورود بیماری های واگیر به کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت ویژه ایام اربعین، زائران پاکستانی ورودی به گذرگاه مرزی میرجاوه و رمضان تحت دو نوع مراقبت بهداشتی شامل مراقبت های حشرات و انسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه پشه آئدس در محل استقرار تله ها مشاهده نشد، افزود: در بخش مراقبت از حشرات، پایش تخم، لارو و پشه بالغ و با استفاده از سطل های مشکی تهیه شده توسط همکاران مرکز بهداشت در دستور کار قرار دارد. از آنها به عنوان تله برای جذب پشه های ماده استفاده می شود و پشه ها صید و بررسی می شوند.

میادفر گفت: ورقه های سفید در پناهگاه های گذرگاه مرزی میرجاوه پهن می شود و حشرات صید شده پس از استفاده از حشره کش ها برای بررسی بیشتر و شناسایی پشه آئدس به آزمایشگاه حشرات منتقل می شوند. این فرآیند در داخل اتوبوس های پاکستانی نیز انجام می شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین همچنین به مراقبت‌های بشردوستانه اشاره کرد و گفت: در گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و رمضان هر زائری که از پاکستان وارد ایران می‌شود دچار علائم بالینی مانند تب، لرز و از دست دادن هوشیاری می‌شود تب بیمار خونریزی‌دهنده معاینه می‌شود و در صورت مشاهده هر یک از این علائم، آزمایش‌های آزمایشگاهی لازم انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن نتیجه، از ورود زائر به ایران جلوگیری می‌شود.

میادفر به آموزش های ارائه شده به کارکنان مرزی، نیروهای نظامی و انتظامی، امدادگران هلال احمر و مسئولین کاروان حج در خصوص بیماری های واگیردار و تب دنگی اشاره کرد و افزود: این آموزش ها به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ها و حفظ سلامت مردم در حال انجام است. سلامت عمومی زائران

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *