پارالمپیک ۲۰۲۴| آغاز مراسم افتتاحیه با حضور چهره‌های مطرح و مشعل‌داری «جکی چان» + عکس و فیلم

تبلیغات بنری


مراسم افتتاحیه با حضور چهره های سرشناس و مشعل دار جکی چان آغاز شد.

یورنا مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک 2024 پاریس امشب ساعت 21:30 به وقت ایران با دعوت به موسیقی و آتش بازی با حضور اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و امانوئل مک کانل رئیس جمهور فرانسه آغاز شد. و از جمله شخصیت های حاضر در مراسم.

طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی برگزارکنندگان این بازی ها، رژه کشورمان با حضور 65 ورزشکار، مربی، سرپرست و مسئول و با در دست داشتن پرچم آقایان محمدرضا میرشفیعی و هاگر صفرزاده در رژه افتتاحیه شرکت خواهد کرد.

این مراسم در میدان کنکورد یکی از میدان های معروف و باستانی پاریس برگزار می شود که به زیبایی برای مراسم افتتاحیه تدارک دیده شده است.

به گزارش دایره المعارف آزاد، میدان کنکورد یکی از میدان های معروف پاریس است که در انتهای شرقی شانزه لیزه قرار دارد و یکی از اصیل ترین محله های پاریس به حساب می آید.

در وسط این میدان ستون ابلیسک تاریخی قرار دارد. این ستون توسط فرماندار مصر، محمدعلی پاشا به فرانسه اهدا شد. این ستون که قدمت آن به دوره رامسس دوم می رسد، قدیمی ترین اثر در فضای شهری پاریس است.

فواره های معروف میدان کنکورد در کنار ستون تاریخی ابلیسک قرار دارند.

در گذشته این میدان به نام لویی پانزدهم نامگذاری شده است. در انقلاب اول فرانسه و در دوره معروف به ترور، گیوتین معروف در این میدان نصب شد. سر بسیاری از اشراف فرانسوی آن دوره مانند آنتوان لوازایر کاشف اکسیژن، لویی شانزدهم و ماری آنتوانت در این میدان زیر گیوتین گذاشته شد.

در بخشی از این مراسم جکی چان از چهره های شناخته شده سینما و هنرهای رزمی مشعل پارالمپیک پاریس را به دوش کشید.

خیابان ها و میادین اطراف مراسم تحت شرایط ویژه امنیتی بسته شد و تعداد زیادی از ماموران پلیس برای شرکت در این مراسم حضور داشتند.

قبل از ورود اتوبوس های حامل ورزشکاران به مراسم افتتاحیه، پلیس با استفاده از دستگاه های مخصوص (بمب یاب) اتوبوس ها را مورد تفتیش قرار داد و سپس به آنها اجازه ورود داد.

به دلایل امنیتی ساعاتی قبل نیروهای انتظامی در خیابان های اطراف مراسم حضور داشتند و به دلیل بسته بودن برخی از معابر، خیابان های اطراف با ترافیک سنگین مواجه شد.

محوطه اطراف سالن با نصب جایگاه تماشاگران و نصب تلویزیون بزرگ برای مراسم افتتاحیه آماده است.

همچنین خبرنگاران و عکاسان زیادی از سراسر جهان برای پوشش مراسم افتتاحیه حضور دارند.

هواپیماهای جنگنده فرانسوی در حال عبور به رنگ پرچم فرانسه دود می کنند

بازی های پارالمپیک 2024 با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور بزرگان و مشعل داران آغاز می شود.

علاقه مندانی که موفق به تهیه بلیت نشدند می توانند این مراسم را در نزدیکی میدان کنکورد، محل برگزاری مراسم افتتاحیه تماشا کنند.

رژه کاروان های کودکان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های پارالمپیک 2024 پاریس

هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک پاریس از فردا پنجشنبه با حضور 4400 ورزشکار از 184 کشور در 22 رشته ورزشی آغاز می شود و تا 18 سپتامبر ادامه دارد.

کاروان کودکان ایران با 65 ورزشکار در 10 رشته ورزشی در این بازی ها حضور دارد.

ادامه دارد…

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *