١١ میلیون مشترک خانگی با رعایت الگو و استفاده صحیح برق مشمول پاداش صرفه جویی شدند

تبلیغات بنری


مدیرکل امور انرژی و مشترکان صنعت برق با اشاره به تفاوت مصرف بهینه برق و ضایعات گفت: ضایعات به معنای مصرف بیش از حد است که مثلاً سیستم سرمایشی اگر روی 24 درجه تنظیم شود خوب است سیستم را روی درجات پایین‌تر تنظیم کنید، استفاده از پتو در هنگام استراحت برای جلوگیری از بیماری بیهوده است.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پافان)، عبدالامیر یاقوتی با تشریح اینکه مصرف صحیح یک هنر است، گفت: هم اکنون حدود 75 درصد مشترکان کمتر از حد استاندارد مصرف می کنند، 15 درصد بین استاندارد تا 1.5 برابر مصرف می کنند. 8 درصد 1.5 تا 2.5 برابر فرم و تنها 2 درصد بیش از 2.5 برابر فرم مصرف می کنند.

یاقوتی سهم هر بخش از کل مصرف برق کشور را بیان کرد و ادامه داد: در مجموع 75 درصد مشترکانی که کمتر از مدل مصرف می کنند، 55 درصد از کل برق مصرفی کشور را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی اندک توسط مشترکان پرمصرف معادل برق رسانی به تعداد زیادی از مشترکان جامعه است، همچنین روش مصرف برق توسط مصرف کنندگان بزرگ جامعه را 2 درصد عنوان کرد: فرهنگ خانواده، تجهیزات مستعمل ، و غیره. کولرهایی که بر اساس منطقه جغرافیایی انتخاب می شوند و به درستی تنظیم می شوند، یخچال، تجهیزات صوتی و تصویری و … همه عواملی هستند که سطح قرار گرفتن مشترک را تعیین می کنند.

در همین حال مدیرکل امور انرژی و مشترکان صنعت برق گفت: از مشترکانی که در مناطق معتدل زندگی می کنند توقعی نداریم که از کولر گازی استفاده کنند چرا که در صورت استفاده، احتمال دارد مشترکان پرمصرف باشند.

وی قدمت یخچال و فریزر به عنوان لوازمی که مصرف کننده ثابت برق محسوب می شوند را یکی دیگر از دلایل مهم افزایش مصرف برق مشترکان عنوان کرد و تاکید کرد: توصیه می شود در ساعات گرم از وسایل پرمصرف برق استفاده نکنند. وی خاطرنشان کرد: ورود این دستگاه ها به این اداره منجر به افزایش سطح مصرف می شود ضمن اینکه ساعت استفاده از این دستگاه ها قابل تغییر است.

وی بیان کرد: امسال 11 میلیون مشترک با رعایت الگو و استفاده صحیح از برق پاداش گرفتند و تعدادی از آنها قبض برق رایگان دریافت کردند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *