ورود DJI به دنیای دوچرخه‌های الکتریکی با موتور ۸۰۰ واتی

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری یورنا؛ DJI که به عنوان غول تولید پهپاد شناخته می شود، امسال با معرفی سیستم درایو Avinox وارد بازار دوچرخه کوهستان الکتریکی (eMTB) شد. این سیستم با ویژگی های منحصر به فرد خود توجه بسیاری از علاقه مندان به دوچرخه برقی را به خود جلب کرده است.

موتور آوینکس 800 وات تنها 2.52 کیلوگرم وزن دارد و با خروجی 105 نیوتن متر گشتاور، رقبای قدرتمندی مانند بوش، یاماها و شیمانو را به چالش کشیده است. این میزان گشتاور به طور قابل توجهی بیشتر از حداکثر گشتاور تولید شده توسط رقبای اصلی خود است که به حداکثر 85 نیوتن متر می رسد.

یکی از ویژگی های قابل توجه این سیستم استفاده از گیربکس سیاره ای مرکب با نسبت دنده 40:1 است. این سیستم در دو مرحله گشتاور خروجی را افزایش می دهد. در مرحله اول، چرخ دنده های خورشیدی با سه چرخ دنده سیاره ای پلیمری با چرخ دنده های فلزی داخلی، گشتاور را 3.2 برابر افزایش می دهند. در مرحله دوم، دنده بیرونی با چرخ دنده های سیاره ای فلزی تعامل می کند و گشتاور را 16.3 برابر دیگر تقویت می کند. در نهایت خروجی نهایی به یک کلاچ یک طرفه متصل می شود که به دوچرخه سوار کمک می کند تا از پدال ها استفاده کند.

کریستینا ژانگ، مدیر ارشد استراتژی DJI گفت: «ورود به فضای دوچرخه الکتریکی یک گام طبیعی برای DJI است، زیرا ما فناوری‌های کلیدی در توسعه موتور قابل اعتماد، مدیریت باتری، و طراحی و مهندسی مکانیکی داریم.

سیستم Avinox نشان دهنده تمایل DJI برای گسترش فراتر از صنعت هواپیماهای بدون سرنشین و تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار دوچرخه های الکترونیکی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *