واکسیناسیون گسترده در دولت شهید رئیسی از خاطره ملت زدوده نخواهد شد

تبلیغات بنری


وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات مشاوران یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: گسترش واکسیناسیون و کاهش فوتی‌های کرونا در دولت شهید رئیسی از خاطره ملت پاک نخواهد شد.

یورنا- مرکز روابط عمومی و رسانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای دیگر در واکنش به اظهارات مشاوران یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ضمن ارائه توضیحاتی اعلام کرد: گسترش واکسیناسیون و به صفر رساندن مرگ و میر کرونا در دولت شهید رئیسی از حافظه ملت پاک نخواهد شد.

به گزارش سایت ویپدا، متن اطلاعیه این مرکز به شرح زیر است:

بسما بیا
ضمن تبریک عید سعید غدیر خم عید الله اکبر
و با یاد و نام شهدای گرانقدر سلامت

آقای محمدجواد ظریف سه روز پیش در جمع حضار شریف کاشان مدعی شد که در دوره دولت آقای روحانی ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده و پاسخ داده شده و لغو آن تایید شده است. اگرچه مصاحبه های آقای دکتر ظریف در سه سال اخیر و در این زمینه نشان می دهد که ایشان هر بار تعداد متفاوت و نادرستی واردات واکسن را به خود نسبت می دهند، از جمله در مصاحبه با کافی خبر در مورخه 24/09/24 قطعنامه 1402 که مدعی شده است. که 30 میلیون دوز واکسن وارد شد!

اما دیروز در تاکید بار دیگر بر ادامه سلسله افتراها در جامعه ای دیگر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یکی از مخالفان واردات این واکسن معرفی کرد. اشاره دکتر ظریف به نامه 2500 نفر از اساتید و چهره های نظام سلامت در حمایت از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی بود که در 2 دی ماه 1397 منتشر شد و آقای روحانی به دلیل درخواست آن، از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی خبر داد. عوارض جانبی ناشناخته و عدم وجود مجوزهای کافی برای تزریق عمومی واکسن های تولید شده در سه کشور ذکر شده، علاوه بر عدم وجود مجوز کافی برای تزریق عمومی، لازم است اقدامات علمی و استانداردهای لازم در رابطه با آن در نظر گرفته شود. معرفی واکسن های تایید شده توسط COVAX. واضح است که دولت آقای روحانی می توانست با مدیریت موثر و اراده واقعی از ماه ها قبل روند واردات واکسن از کشورهای دیگر را اجرایی کند. رویه ای که طی چند هفته دولت سیزدهم با تمام ملاحظات زیستی و علمی و بدون تکیه بر سه کشور مذکور در پیش گرفت.

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کرد و آن این است که مردم قدرشناس ایران هرگز زحمات خدمتگزاران نظام سلامت در روزهای سیاه بحران کرونا را فراموش نخواهند کرد. با تزریق بیش از 150 میلیون دوز واکسن در اولین ماه های مدیریت شهید رئیسی، با تلاش همه نهادهای بهداشتی و درمانی و اعتماد و حمایت مردم، تعداد جان باختگان شهروندان به رقم وحشتناکی رسید. بیش از 700 نفر در روز در کمترین زمان به صفر رسید و جریان زندگی و امید به جامعه باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *