والیبال نوجوانان آسیا| ایران با عبور از سد ژاپن فینالیست شد

تبلیغات بنری


تیم والیبال نوجوانان ایران با شکست 3 بر صفر ژاپن به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت.

یورنا – به گزارش فدراسیون والیبال، امروز (شنبه 22 مرداد) مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال آسیا 2024 پسران با دو دیدار در منامه بحرین پیگیری شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از ساعت 19:30 امروز به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

شاگردان عادل غلامی که با صعود به نیمه نهایی و کسب سهمیه جهانی در سال آینده و رسیدن به مهمترین و اولین هدف فدراسیون والیبال ایران در این رده سنی، در دیدار مقابل ژاپن کار سختی را ممکن کردند و مانع از عبور و مرور شدند. سه قهرمان سابق آسیا به فینال این مسابقات راه یافتند و جادوی قهرمانی ژاپن را در این مسابقات شکستند.

محمدامین رحیمی، امیررضا سعادت، امیر نادری، هوار دستقشید، نیما پتانی، معین کلاسنگیانی و محمدامین عرب (لیبرو) ترکیب اصلی تیم ملی ایران در این دیدار بودند.

تیم کشورمان در ابتدای گروه اول خیلی سریع شروع به امتیازگیری کرد و با عملکرد قابل قبولی در برگشت توپ و حمایت از مدافع سه امتیازی اختلاف امتیازی با حریف ایجاد کرد و با نمایش خوب در در رده نوجوانان این گروه با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.

در گروه دوم این دیدار دو تیم با یک امتیاز صعود کردند و در نهایت این گروه با نتیجه 25 بر 23 به سود کشورمان به پایان رسید تا الشباب با انگیزه بیشتری گروه سوم را آغاز کند.

در گروه سوم این دیدار دو تیم رفت و برگشت بازی کردند و هرگاه ژاپن با امتیاز به ایران می رسید، عادل غلامی با استراحت، توقف بازی و یادآوری نتیجه را به سود کشورمان تغییر می داد. بازیکنان او با کسب امتیاز فنی این گروه را با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران به پایان رساندند.

این دیدار را عباس احمد از کویت به عنوان داور اول و لی چانگ وو از کره جنوبی به عنوان داور دوم قضاوت کردند.

آخرین پیروزی تیم ایران در این رده سنی مقابل ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا به سال 2014 برمی گردد که تیم جوانان کشورمان با غلبه بر سامورایی ها قهرمان قاره کهن شد و حالا پس از 11 سال موفق شده است. توانسته به این امر دست یابد. برای پیروزی دوباره مقابل نماینده سرزمین طلوع خورشید در سال 2014 و انتقام سنگینی از رقیب قدیمی خود.

تیم والیبال نوجوانان ایران با این پیروزی راهی فینال مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا شد و فردا (یکشنبه 23 مرداد) از ساعت 19:30 برای کسب مدال در این مسابقات به مصاف چین می رود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *