هیچ موردی از آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است

تبلیغات بنری


معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از آبله میمون در کشور کشف نشده است، گفت: تشخیص نهایی آبله میمون جز پس از تایید آزمایشگاهی امکان پذیر نیست.

یورنا- حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اخبار مربوط به آبله میمون در برخی شهرهای کشور را شایعه خواند و گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است. سامانه مراقبت از بیماری های واگیر کشور شبانه روز آن را رصد می کند و از مردم می خواهم به شایعات توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع آبله میمون در برخی از کشورهای آفریقایی و اروپایی وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد، گفت: برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری اقدامات مراقبتی و کنترلی در بدو ورود به کشور تشدید شد. مرز

معاون بهداشت و درمان تاکید کرد: تشخیص نهایی آبله میمون جز پس از تایید آزمایشگاهی امکان پذیر نیست و انتشار هرگونه خبر و تصویر بدون تایید آزمایشگاهی می تواند باعث تشویش بی مورد در جامعه شود.

وی ادامه داد: تاکنون مورد مثبتی از بیماری آبله میمون در کشور شناسایی نشده است و در صورت کشف مورد مشکوک از طریق مجاری رسمی وزارت بهداشت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و در صورت بروز علائم مشکوک به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *