همه ظرفیت‌ها برای تولید برق به کار گرفته شده و ادارات حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند/ گزارش وزیر نیرو از تدابیر اتخاذ شده برای مدیریت مصرف در شرایط تشدید کمینه دما

تبلیغات بنری


رئیس‌جمهور در جلسه عصر امروز شورای دولت بر استفاده از همه ظرفیت‌های نیروگاه‌های کشور برای تولید برق و تامین پایدار آن و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در این زمینه تاکید کرد و به تمامی وزارتخانه‌ها و ادارات دستور داد: اقدامات لازم را انجام دهید. تمام اقدامات لازم برای کاهش مصرف انرژی.

یورنا- جلسه شورای دولت عصر امروز یکشنبه به ریاست پزشکیان با دستور کار بررسی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی پس از گرمای بی سابقه ای که کشور شاهد آن است، برگزار شد.

در این جلسه مسعود مازیکیان ضمن بررسی گزارش وزیر نیرو از میزان تولید و مصرف برق، بر مدیریت مصرف برای عبور از چالش افزایش بی سابقه دمای هوا در کشور در روزهای آینده تاکید کرد. وی بر استفاده از همه توان نیروگاه های کشور در راستای تولید و تامین برق پایدار تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین به تمامی وزارتخانه ها و ادارات دستور کاهش مصرف انرژی و نیز اطلاع رسانی دقیق و به موقع داد و از مردم خواست تا حد امکان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

در ابتدای این جلسه وزیر نیرو پس از ثبت رکوردهای منطقه ای و جهانی در افزایش دما بویژه در سال جاری، گزارش مفصلی از حجم تولید و مصرف برق و چالش های پیش روی کشور در این زمینه ارائه کرد. وی گفت: در کشور ما به ازای هر یک درجه افزایش دما، 1800 مگاوات به برق مصرفی کشور اضافه می شود و در شرایطی که امسال در اکثر کشورهای جهان شاهد کمبود برق و مکرر برق بودیم. قطعی ها بحمدالله و با برنامه ریزی دقیق در مدیریت مصرف تاکنون با مشکل جدی در تامین برق پایدار مواجه نشده ایم.

وزیر نیرو با بیان اینکه طی ده سال گذشته میانگین رشد مصرف برق در کشور حدود 4 درصد بوده است، در حالی که امسال تنها شاهد رشد 9 درصدی مصرف بوده ایم، افزود: آنچه مهم است این است که حداقل ها دما نیز به شدت افزایش یافت.

مهندس محرابیان افزود: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به اوج خود می رسد و استان های مرکزی کشور از جمله تهران دمای حدود 45 درجه را شاهد خواهند بود و توزیع برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نیاز به همکاری جدی مردم و مدیریت مصرف دارد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از جلسه امروز دولت از تلاش ها و خدمات 13 معاون رئیس جمهور در دولت، کارگرمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه و قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور تقدیر کرد. ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور و معاون وزیر در امور مجلس و طیب نیا مشاور ارشد رئیس جمهور در این دیدار آرزوی موفقیت در سمت جدید کردند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *