همه آنچه باید از شرایط، روند معرفی و مبلغ مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بدانیم

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ضمن اشاره به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نباید بیمه داشته باشند، بیمه اجباری نداشته باشند، نباید بیمه شوند. از هر جایی حمایت شود و نباید کمک مالی دریافت کند. وی گفت: مستمری پرداختی به خانواده یک نفره یک میلیون تومان برای خانواده دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، برای خانواده سه نفره 2 میلیون تومان و برای یک خانواده 2 میلیون و 550 هزار تومان است. خانواده دو نفره برای 4 نفر و 3 میلیون و 150 هزار تومان برای یک خانواده 5 نفره به بالا.

سیدابل فضل پرینچی در گفتگو با مقدار وی در پاسخ به این سوال که چقدر به مستمری مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه می شود، گفت: از زمانی که شهید آیت الله رئیسی روی کار آمدند، میزان مستمری ماست. ذینفعان اضافه شده است. در حال حاضر هر خانواده حداقل یک میلیون تومان مستمری دریافت می کند یعنی یک خانواده یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان منهای یارانه اضافه دریافت می کند.

وی با اشاره به اینکه میزان مستمری دریافتی او بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است، ادامه داد: سال گذشته مبلغ مستمری حدود 600 هزار تومان بود و امسال به یک میلیون تومان رسید. مستمری امسال برای خانواده یک نفره یک میلیون تومان، برای خانواده ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، برای خانواده ۳ نفره ۲ میلیون تومان، برای خانواده ۴ نفره ۲ میلیون تومان است. 550 هزار تومان و برای یک خانواده 5 نفره به بالا 3 میلیون یعنی 150 هزار تومان و این مبالغ بر خلاف بقیه کمک های دولتی تنها مبلغ مستمری امدادی است.

روند ارائه مددجو به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره روند معرفی بیمار به کمیته امداد با اشاره به اینکه چندین منبع برای انجام این کار داریم، گفت: سامانه ای داریم به نام « سها» که می تواند فرد دیگری را نیز برای دریافت خدمات از کمیته امدادی که در آن ثبت نام کرده است معرفی کند، خود فرد نیز می تواند در آن ثبت نام کند و همچنین خیرین افراد را به ما معرفی می کنند. مراکز خیریه نیز برای دریافت خدمات از کمیته امداد از افراد ثبت نام می کنند. دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و جاهای مختلف نیز افرادی را برای بهره مندی از خدمات کمیته امداد به ما معرفی می کنند.

پرینچی با بیان اینکه کارگران ما ارتباط مستقیمی با کارکنان زندان دارند و زمانی که کارگر زندان فردی را تایید می کند از نظر ما کاملا مورد تایید قرار می گیرد و مراحل اداری کار وی انجام می شود، افزود: همچنین تلفن 7355 نیز انجام می شود سامانه همچنین از مددجویان دعوت می کند تا از خدمات کمیته امداد بهره مند شوند و همین فرد نیز می تواند شخصاً درخواست دهد، اما ما بیشتر سمانه سها را برای این کار توصیه می کنیم زیرا ظرف 7 تا 10 روز تکلیف فرد مشخص و درخواست وی خواهد شد. پاسخ داده شود.

شرایطی که متقاضیان حضور در کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله علیه) باید رعایت کنند.

وی شرایطی را که متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره) باید داشته باشند را تشریح کرد که عبارتند از: بیمه نشدن فرد مشمول کمیته امداد، نداشتن بیمه اجباری، اینکه هیچ جا حمایت نمی شود و مستمری نمی گیرد. مشتریان هنگام ثبت نام در سامانه قدم به قدم پیش می روند و این موارد را تکمیل می کنند. ما به حدود 34 وب سرویس متصل هستیم و اطلاعات کاملی داریم.

پرینچی بیان کرد: شهروندان فقط از طریق مراکز خیریه حمایت می شوند و در کمیته امداد قرار نمی گیرند، البته ما به هیچ وجه به شهروندان غیرمجاز کمک نمی کنیم و باید هویت قانونی داشته باشند تا از طریق مراکز خیریه به آنها کمک شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *