هم‌نشینی اهالی رسانه حوزه کتاب به میزبانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

تبلیغات بنری


دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نقش آموزش و پرورش در توسعه کتاب و کتابخوانی را مهم و موثر برشمرد و اجرای سند ملی کتابخوانی و ترویج مطالعه مفید را راهبردی دانست.

یورنا- گردهمایی رسانه های منطقه ای کتاب این مجمع به میزبانی سازمان کتابخانه های کشور، عصر روز دوشنبه 31 مرداد 1403 هجری شمسی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با قدردانی از نقش خبرنگار و اهمیت کار رسانه ای در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: رسانه اهرمی قدرتمند و کاربردی است که ایفای نقش می کند. نقش مهمی در دستیابی به اهداف آن دارد.» نقش مؤثری در فرهنگ سازی دارند تا بتوانند در غنی سازی فرهنگ کتابخوانی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم و تاثیرگذار است هر چند تاکنون تلاشی برای تدوین برنامه آموزش و پرورش صورت نگرفته است. سند ملی “خواندن و ترویج خواندن” در دستور کار “مفید” در این زمینه ظاهر نشد.

وی ضمن انتقاد از برخی حاشیه‌سازی‌های سند ملی کتابخوانی و ترویج مطالعه مفید، این مهم را رسالت ۲۳ نهاد دانست و افزود: اجرای سند ملی کتابخوانی و ترویج مطالعه مفید بر اساس چارچوب‌های قابل اجرا است. و به خوبی پیش بینی شده است و استراتژی افزایش سرانه آموزش را دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی، دانش افزایی، بصیرت زایی، دانش افزایی، توسعه، پیشرفت و گفتمان سازی در حوزه فرهنگ عمومی در سند ملی کتابخوانی و ترویج مطالعه مفید گنجانده شده است و به این ترتیب مطالعه روشنگرانه و مفید ترویج می شود. به عنوان مبنایی برای تفکر انتقادی و اخلاقی، برای جامعه اسلامی ایرانی اهمیت دارد و بر افزایش سواد اطلاعاتی عمومی در سبک زندگی فرهنگی ایرانی اسلامی می‌افزاید.

در پایان این برنامه به مهمانان و اصحاب رسانه تبریک گفت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *