هشدار هواشناسی نسبت به ناپایداری‌های شدید موسمی در جنوب کشور

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی کشور به دلیل شدت وزش بادهای موسمی، ناپایداری و طغیان فصلی نهرها و رودخانه‌ها در بخش‌هایی از استان‌های سیستان، بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس هشدار نارنجی رنگی صادر کرد.

یورنا بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور به دلیل شدت فعالیت اختلالات فصلی، طغیان مسیل ها و طغیان فصلی رودخانه ها در بخش هایی از استان های سیستان، بلوچستان، هرمزگان، کرمان، هشدار نارنجی رنگ صادر کرد. و پاکستان فارس: از شنبه تا پایان روز یکشنبه بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس را فرا می گیرد.

این شرایط منجر به اثرات جدی مانند طغیان کانال‌ها، طغیان رودخانه‌های موسمی، رعد و برق، کاهش دید، آبگرفتگی جاده‌ها، لغزندگی جاده‌ها و آسیب به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی می‌شود.

مرکز ملی پیش بینی مخاطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در مدت بهره برداری از سامانه، حرکت تردد و تفریح ​​در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها و انجام فعالیت های گردشگری طبیعی را توصیه کرد. به خصوص در بعد از ظهر، به خصوص در کوهستان. از فعالیت های کوهنوردی باید اجتناب شود.

این مرکز همچنین توصیه کرد از چرای دام و تردد بادیه‌نشینان در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری شود و از استحکام سازه‌های موقت، کانال‌های بولدوزی، پل‌ها و دهانه‌های پل اطمینان حاصل شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی انجام شود. بخش، و سرعت بخشیدن به روند حمل و نقل.” برداشت محصولات کشاورزی، آماده سازی راه، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی که خدمات و امداد رسانی می کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *