هشدار هواشناسی برای ۴ استان نسبت به پیش‌بینی طغیان رودخانه‌های فصلی

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرد: فعالیت ناپایداری فصلی شدید در روزهای دوشنبه و سه شنبه ادامه دارد که ممکن است منجر به طغیان مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در سیستان، بلوچستان، هرمزگان و کرمان شود. و یک شوالیه

یورنا بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه نارنجی رنگ، پیش بینی کرد فعالیت شدید ناپایداری فصلی در روزهای دوشنبه 24 مرداد و سه شنبه 25 مرداد ادامه داشته باشد که می تواند منجر به سیل شود. کانال ها و رودخانه های فصلی در 4 استان.

این سامانه پدیده‌های خطرناکی از جمله «باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک» را به دنبال دارد که نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس را فرا می‌گیرد.

فعالیت این سیستم اثرات جدی از جمله “سیل کانال، طغیان رودخانه های موسمی، رعد و برق، طغیان جاده ها، لغزندگی جاده ها، باد شدید، گرد و غبار، کاهش دید و آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی” را به همراه دارد.

توصیه می‌شود در حین بهره‌برداری از سامانه، تمهیداتی مبنی بر «عدم عبور و استراحت در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های گردشگری طبیعی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و پرهیز از چرای دام انجام شود. و ترافیک.” از بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات» باشد

همچنین اطمینان از دوام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، کانال ها و دهانه پل ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی برداشت شده، آماده سازی جاده ها، وزارت کار توصیه می شود. ، انرژی و سایر دستگاه های اجرایی که خدمات و امداد رسانی می کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *