هشدار مدیریت بحران به طبیعت‌گردان در ارتفاعات پایتخت

تبلیغات بنری


مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص احتمال فعال بودن سامانه بارشی موقت و وزش باد شدید در ارتفاعات شمال و شمال شرق استان خبر داد و گفت: دوستداران طبیعت احتیاط کنند.

یورنا به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حمید یزدی مهر بعدازظهر پنجشنبه ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش با اشاره به صدور اخطاریه زرد. از هواشناسی درباره احتمال بارش باران در سامانه توام همراه با وزش باد شدید، گفت: بر اساس اعلام هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی شامل رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از چهارشنبه هفته گذشته تیرماه آغاز می شود. 27 و تا شنبه 30 جولای ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی برای منطقه، وسعت و ارتفاعات شمال و شمال شرق استان تهران مشخص شده است، گفت: ساکنان این منطقه، گردشگران و دوستداران طبیعت. کسانی که قصد بازدید از این مناطق را دارند، از آنها می خواهیم که از ریختن زباله در سواحل رودخانه ها و کانال ها به طور جدی خودداری کنند.

یزدی مهر همچنین به کوهنوردان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات شمال و شمال شرق استان تهران در مدت فوق الذکر به ویژه در بعدازظهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعیه هواشناسی تا روز یکشنبه 10 تیرماه، شیب فشار رعد و برق و وضعیت ناپایداری وجود دارد، اعلام کرد: دید با کیفیت پایین هوا محدود است، لذا به مردم شریف توصیه می کنیم در این مناطق. در هنگام عبور از جاده نیز مراقب باشید و از استحکام سازه های موقت و سست مانند داربست اطمینان حاصل کنید.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین نسبت به ایستادن در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها هشدار داد و گفت: از پرواز با گلایدر، هواپیمای سبک، بالگرد، تردد و توقف در کنار درختان و سازه‌های ناتمام خودداری شود استحکام گلخانه ها و احتیاط در انجام امور عمرانی، همواره یکی از مهمترین نکات در مدیریت بحران در هنگام وزش بادهای احتمالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *