هشدار احتمال وقوع توفان و سیلاب تابستانی در استان تهران

تبلیغات بنری


مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور پرتقال هوایی خبر داد و گفت: شهروندان از فردا تا پایان روز سه شنبه ۱۴ تیرماه از حضور در ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

یورنا – به گزارش روابط عمومی استان تهران، حمید یزدی مهر، بعدازظهر یکشنبه هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع دو تشدید ناپایداری سامانه بارشی در مناطق شمالی استان تهران به ویژه وسعت و ارتفاعات و افزایش شیب فشار و تقویت ناپایداری محلی در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی از فردا دوشنبه 13 تیرماه تا پایان روز سه شنبه 14 تیرماه آغاز می شود، گفت: رودخانه ها در تردد احتیاط کنند. جاده های کوهستانی

یزدی مهر بر پرهیز از فعالیت های کوهنوردی به ویژه قله ها و پرهیز از سفرهای ورزشی و تفریحی با بالگرد و هواپیماهای سبک تاکید کرد و افزود: از مسئولان مربوطه می خواهیم که کانال ها و آبراهه ها را خیس کنند و دهانه پل ها را پاکسازی کنند در دستور کار قرار دارند. دستگاه های اجرایی و امدادی نیز در حالت آماده باش هستند.

وی همچنین نسبت به احتمال وزش بادهای بسیار شدید و طوفان های آنی گرد و غبار هشدار داد و گفت: با توجه به احتمال سقوط برخی از اجسام از ارتفاع و آسیب به سازه های موقت مانند داربست و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات در اماکن مرتفع مانند برج ها و دکل ها و … در خطر شکستن درختان کهنسال از شهروندان بویژه ساکنان نیمه جنوبی استانداری تقاضا داریم از حضور در پشت بام، زیر درختان، سازه های سست و عملیات عمرانی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین نسبت به احتمال خیزش و گسترش موقت گرد و غبار از استان های همجوار، پایین آمدن کیفیت هوا و کاهش دید هشدار داد و گفت: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و تنفسی از حضور در فضای باز خودداری کنند. زمان های هشدار

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *