هزینه بیماران تحت پوشش کمیته امداد در بیمارستان‌ها رایگان است/ ۲ هزار مسکن ملی برای مددجویان ساخته می‌شود

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به تشریح خدمات عمومی این نهاد پرداخت و گفت: صفر تا صد هزینه برای بیماران تحت پوشش کمیته امداد و بستری رایگان در بیمارستان ها ارائه می شود. و خدمات بستری در بیمارستان

ابوالفضل پرینشی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به مناسبت روز خبرنگار یورنا وی در این نمایندگی حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی از فعالیت کلی کمیته امداد امام خمینی (ره) صحبت کرد. مقدار وی گفت: این موسسه که با حمایت و همدلی امام راحل و به فرمان ایشان تاسیس شده است از بدو تاسیس تاکنون در راستای فقر زدایی و توانمندسازی خدمات ارائه کرده است. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال حاضر بر توانمندسازی مبتنی بر اشتغال و درآمد پایدار تاکید دارد و در این حوزه نیز خدمات ارائه می دهیم. در حال حاضر بیش از 74 هزار خانواده شامل 2275 خانواده زندانی را تحت پوشش داریم. برای ما مهم نیست که حکم فرد زندانی چیست و خانواده های آنها را با توجه به نیازشان که بیش از 4335 نفر هستند تحت پوشش قرار می دهیم.

بر جذب نیرو و توانمندسازی مشتریان تمرکز کنید

وی ضمن اشاره به اینکه در کل استان تهران به حدود 140 هزار نفر خدمات ارائه می دهیم که شامل خدمات ثابت خانواده های ثابت تحت پوشش کمیته امداد است، ادامه داد: حدود 100 هزار نفر نیز سالانه خدمات سفارشی از ما دریافت می کنند که شامل حمایت، خدمات اجتماعی و فرهنگی خدمات حمایتی شامل حقوق بازنشستگی بر اساس تعداد خانواده است و همچنین تعدادی از خدمات به افراد تحت پوشش و غیر تحت پوشش در قالب وام پرداخت می شود مانند وام های تجاری تمرکز ما بر اشتغال و توانمندسازی افراد مددجو است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره خدمات فرهنگی این نهاد گفت: دانشجویان تحت پوشش ما از بدو تولد تا مقطع دکتری تا زمان ازدواج از خدمات فرهنگی برخوردار می شوند قبل و بعد از ازدواج مشاوره دریافت کنید و مشاوره تحصیلی نیز مورد توجه قرار می گیرد. سرمایه گذاری ما روی جوانی است تا بتوانیم در توانمندسازی خانواده ها نتیجه خوبی بگیریم. یک سری خدمات هم داریم مثل اردوهای دانش آموزی، اولیوا مشهد، کربلا و… که در کنار خدمات فرهنگی انجام می شود.

ما به دنبال ارائه خدمات فرهنگی و نخبگانی هستیم

وی با بیان اینکه به دنبال توانمندسازی مبتنی بر اشتغال، توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش آموزان و ارائه خدمات فرهنگی و نخبگانی هستیم و این رویه ها در حال اجراست، افزود: بسیاری از دانشجویان ما توانستند رتبه خوبی را کسب کنند کنکور امسال و ورود به دانشگاه برای ما نعمت بود. تعدادی از دانشجویان نیز توانستند به دانشگاه فرهنگیان بپیوندند و قبلاً تعدادی از معلمان را به جامعه تحویل داده ایم.

پرینچی با بیان اینکه از سوی دیگر تلاش می کنیم خانواده های تحت پوشش خود را توانمند کنیم و سال گذشته برای 394 نفر از مددجویان جشن خودکفایی داشتیم که رئیس جمهور شهیدمان نیز در آن حضور داشت، افزود: این برنامه در سراسر کشور نیز پخش می شود. کشور است و امیدواریم بتوانیم 14500 برنامه اشتغال ارائه شده را اجرا کنیم. این برنامه ها شامل وام استخدامی، راهنمایی حرفه ای و آموزش نیز می شود آنها را تا دو سال به مشتریان کمیته پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی نیز ارائه می کنیم، تصریح کرد: صفر تا صد برای بیماران مشمول کمیته امداد که خدمات بستری و بستری را چه با تخفیف و چه رایگان دریافت می کنند. بیمه سلامت یک سری خدمات ارائه می دهد و ما نیز خدمات تکمیلی مانند تخفیف و خدمات پزشکی که تحت پوشش بیمه نیستند مانند دندانپزشکی، سمعک، عینک و پروتز ارائه می دهیم که هزینه آن توسط امداد پرداخت می شود. کمیته.

بیش از 800 مرکز خیریه فعال هستند

وی با بیان اینکه همان خدماتی که به مشمولان ارائه می کنیم به خانواده های زندانیان نیز ارائه می شود و آنها از طریق سامانه هوشمند امدادی که بیش از یک سال است راه اندازی شده درخواست خود را ثبت می کنند، افزود: در خصوص خدمات مشارکت مردمی هم اکنون وجود دارد. بیش از 800 مرکز خیریه فعال که هر مرکز شامل 6 عضو است، حدود 102000 کمک خیریه داریم و کمک های مالی در این حوزه از 30000 تومان به بالا به صورت نقدی و غیر نقدی است.

پیگیری ایجاد 2000 واحد مسکونی ملی برای متقاضیان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به اینکه حدود 34 هزار مستأجر دانشجو داریم و به دنبال تامین 2 هزار مسکن ملی برای آنها هستیم، گفت: علاوه بر 2 هزار ساختمان. واحدها با کمک بسیج و همکاری در حال ساخت هستند و امیدواریم بتوانیم با کمک های انجام شده 300 منزل مسکونی که در سال جاری دستور ساخت داده ایم را تکمیل کنیم. در این زمینه سپاه پاسداران به ما کمک می کند و بنیاد مسکن نیز در حال فعالیت است. در مورد خرید مسکن هم کمیته امداد تا 200 میلیون تومان کمک می کند و بیشتر خریدهای ما در حومه تهران انجام می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: در بحث اطعام حسینی و احسان الحسینی در سال گذشته بیش از 7.5 میلیون کیسه غذا بین نیازمندان استان تهران توزیع کردیم. و گفت: ای خیرین در این زمینه به بسیج و سپاه پاسداران کمک کردید. سبد کالایی نیز تهیه و تقدیم خانواده ها می شود سال گذشته تعدادی سبد کالا تهیه و بیش از هزار میلیارد تومان در این زمینه کمک شد.

وی تصریح کرد: در بحث اطعام حسینی و احسان حسینی افراد می توانند شخصاً به واحدهای کمیته امداد و مراکز خیریه مراجعه یا از طریق سایت در طرح احسان محسنین ثبت نام کنند. همچنین خیرین می توانند با ارسال شماره 021 به سامانه 3003333 فرزند خود را انتخاب و حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 210 آشپزخانه داشتیم و امسال به امید خدا بین 20 تا 30 درصد افزایش داشته باشیم، گفت: سال گذشته 7 و نیم میلیون کیسه غذا و 96 هزار سبد نشیمن توزیع شد. که انشاءالله امسال افزایش خواهد یافت. خیرین می توانند با شماره تلفن ستاره 7788 میدان 021 و یا شماره کارت 60379979000020008 به احسان حسینی کمک کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: نیکوکاران در زمینه های مختلف به ما کمک می کنند به عنوان مثال پزشکی به طور رایگان بیماران را جراحی می کند، معلم به دانش آموزان آموزش می دهد و نجاری به کودکان آموزش می دهد. در کمیته امداد نجاری گنجانده شده است.» «علاوه بر یادگیری درس مهارت، کمپین هایی در آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی شده است و خیرین می توانند از طریق سامانه 7355 به دانش آموزان کمک کنند.

پرینچی با بیان اینکه وکلا در بحث حقوقی که در واقع یکی از مهمترین بخش های کار کمیته امداد است به مددجویان کمک می کنند و در صورت تضییع حقوق خانواده ها این پرونده را پیگیری می کنند، افزود: : هماهنگی با کانون وکلا صورت گرفت. همچنین شعبه ای از شورای حل اختلاف کمیته امداد که در محله پیچشمران، خیابان اصفهانی قرار دارد، به این مرکز و تمامی واحدهای کمیته امداد مراجعه می کنند و می توانند از آن وکیل بگیرند وکلا در این واحدها برای مشاوره به ما ارائه شده اند و برخی از خدمات قضایی به مشتریان ما رایگان است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *