هزار و ۲۰۰ پرونده با اقدامات دستگاه قضایی به نفع شستا مختومه شد

تبلیغات بنری


مدیرعامل شستا با اشاره به تشریفات دستگاه قضایی و پیگیری پرونده های مفتوح گفت: 1200 پرونده با تبعات مالی برای حدود 11 تلاش به نمایندگی از شستا مختومه شد.

یورنا عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نشست خبری گفت: از 3600 پرونده حقوقی با اعتبار حدود 50 هزار میلیارد تومانی در مراجع قضایی با شرکت های وابسته به شستا، یک هزار و 200 پرونده با پیامدهای مالی به مبلغ تقریبی تشکیل شده است. به حدود 11 هزار. یک میلیارد تومان در هفت ماه گذشته برای شستا مختومه شده و 2400 پرونده با تبعات مالی بالغ بر 39 هزار میلیارد تومان با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در شستا انجام شد، پذیرش شرکت ستاره خلیج فارس در بورس است و این شرکت یکی از بزرگترین دارایی های ورودی به بازار سرمایه محسوب می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه شستا بیش از 10 درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داد، گفت: اکنون زمان خرید است نه فروش و هرکس در این صورت سهام خود را بفروشد و دارایی خود را به کمتر از ارزش آن بفروشد در حال فروش است. و متحمل ضرر

وی بیان کرد: در خصوص شرکت نفت ستاره خلیج فارس، این گروه در سال 1384 تاسیس شد و در حال حاضر 49 درصد از سهام آن به نفت و گاز و پتروشیمی شستا و 34.5 درصد آن به گروه بازنشستگی نفت و 17.5 درصد مربوط می شود. درصد آن متعلق به دولت است.

مدیرعامل شستا گفت: امروز محصولات استراتژیک مهمی شامل 40 درصد بنزین کشور که شامل تولید روزانه 45 میلیون لیتر بنزین و 12 میلیون لیتر گازوئیل، گوگرد و سوخت جت است از خلیج فارس تولید می شود. شرکت نفت نجما که سالانه بیش از 14 میلیارد دلار به کشور کمک می کند.

نوروزی با اشاره به ارزش شرکت ستاره خلیج فارس گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری 3.4 میلیارد دلاری ساخته شده و ارزش امروز آن حدود سه تا چهار برابر ارزش آن در زمان سرمایه گذاری است.

وی افزود: امروز حدود 4 هزار نفر به صورت مستقیم و چند هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

به گفته مدیرعامل شستا، درآمد عملیاتی شستا در سال گذشته 279 همات بوده است و برای امسال به 570 همات در نظر گرفته شده است. یعنی 104 درصد افزایش برای سال در نظر گرفته شد.

وی افزود: در سال گذشته شستا 53 همات سود داشت که برای امسال بیش از 200 همات در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر درآمد ارزی شستا در سال 1402 حدود 1.8 میلیارد دلار بوده و امسال 2.8 میلیارد دلار را هدف گذاری کرده است.

به دنبال سهم 6 درصدی از درآمد کشور

نوروزی ادامه داد: سال گذشته شستا 4 درصد از درآمدهای ارزی کشور را به خود اختصاص داده بود و امسال نیز تلاش می کنیم این سهم را به 6 درصد برسانیم. در سال گذشته 40 پروژه در پروژه ها سرمایه گذاری شد و قرار است امسال با رشد 275 درصدی به 150 پروژه برسد و پیش بینی می شود تا اواسط سال بیش از 60 درصد طرح به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اشاره به سود خالص شرکت های زیر چتر شستا گفت: در سال گذشته شستا به حاشیه سود خالص 27 درصدی دست یافت و قرار است امسال به 34 درصد برسد.

وی گفت: همچنین قرار بود حاشیه سود خالص شرکت های پذیرفته شده در شستا از 30 درصد در سال گذشته به 37 درصد برای سال جاری افزایش یابد و همچنین افزایش بازده حقوق صاحبان سهام از 12 درصد در سال 1402 به 19 درصد

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *