نکات ضروری برای تغذیه سالم در پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳

تبلیغات بنری


پیاده روی طولانی مدت در دهه چهل و کالری سوزی در مسیر طولانی دهه چهل شما را به خوردن غذا و میوه بیشتر میل می کند اما باید بدانید که در پیاده روی در دهه چهل باید به تغذیه خود توجه بیشتری داشته باشید.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: بسیاری از موکب ها به استقبال زائران در طول مسیر افتخار می کنند، اما مهم این است که مراقب خود و غذای خود باشید. از آنجایی که این مهم است، می توانید سلامت خود را تضمین کنید. ممکن است ترجیحات غذایی زیادی داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که باید به تمام نمایشگاه های غذا بروید و غذای آنها را بخورید. از خوردن سالاد و سبزیجات خام بدون استریل کردن آنها خودداری کنید. به یاد داشته باشید که میوه ها را قبل از مصرف شسته و استریل کنید.

از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه به ویژه پنیر، کره و شیر شیرین غیر پاستوریزه خودداری کنید. قبل از مصرف غذاهای کنسرو شده، آنها را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. اگر قوطی که استفاده می کنید متورم، زنگ زده، سوراخ شده یا بوی بدی دارد، از آن استفاده نکنید.

غذاهای پخته شده را نباید بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگه داشت و نباید بیش از یک بار گرم شود. از حمل غذای پخته شده جدا خودداری کنید. اگر غذای پخته را حمل می کنید، آن را در محیط گرم قرار دهید. در غیر این صورت از جابجایی و حمل آن بیش از دو ساعت خودداری کنید.

با توجه به گرمای هوا و برای جلوگیری از مسمومیت و گرمازدگی از شیر پاستوریزه بسته بندی شده استفاده کنید. مقداری نعنا و پونه کوهی همراه خود ببرید و با ماست مخلوط کنید و بخورید. نعناع و پونه کوهی خاصیت ضد عفونی کنندگی برای دستگاه گوارش دارند.

از ماست کم چرب و پاستوریزه، لیمو یا آبلیمو همراه غذا استفاده کنید.

برای جلوگیری از کم آبی و یبوست، مقدار کافی آب بسته بندی شده را حمل و مصرف کنید. از مصرف یخ در شرایط غیربهداشتی؛ آنها را روی زمین نگه ندارید و آنها را خرد نکنید. برای مسواک زدن دندان های خود باید از آب تمیز مانند آب بطری یا آب لوله کشی استفاده کنید.

از آب چشمه، نهر یا رودخانه برای آشامیدن استفاده نکنید. آب باقیمانده را در بطری ها پشت شیشه و زیر نور خورشید قرار ندهید. از نوشیدن چای و مایعات داغ در فنجان های یکبار مصرف شفاف خودداری کنید. در طول مسیر به عنوان میان وعده مقداری آجیل مانند نخود، کشمش، خرما، انجیر خشک، گردو، بادام، پسته، فندق و لیموی کم نمک همراه داشته باشید.

به دلیل گرما از خوردن غذاهای حاوی نمک زیاد خودداری کنید. مصرف بیش از حد نمک تشنگی و کم آبی بدن را افزایش می دهد و می تواند شما را مستعد گرمازدگی کند. علاوه بر این تا حد امکان از مصرف غذاهای غنی از چربی و نمک پرهیز کنید تا در معرض بیماری های دستگاه گوارش قرار نگیرید.

برای جلوگیری از آفتاب زدگی از شربت خاکشیر و بادمجان استفاده کنید. البته تا حد امکان این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید و همراه خود ببرید.

قاشق، چنگال و سایر ظروف غذاخوری باید خوب شسته شوند. در صورت امکان از قاشق های یکبار مصرف استفاده کنید. نباید مواد غذایی فاسد شدنی به همراه داشته باشید. این غذاها شامل سالاد، کباب و غذاهای حاوی ماست، ماهی یا سس مایونز است.

درست است که کشور عراق در کنار ایران قرار دارد و ممکن است طعم غذاهای آن کشور با ما یکی باشد، اما بهتر است از غذاهایی که مواد مصرف شده در آن را نمی دانید استفاده نکنید. ممکن است به یکی از ترکیبات آن حساسیت داشته باشید. غذاهایی بخورید که گواهی سلامت دارند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *