نمایشگاه آینه عشق، سال آینده سوگواره میشود
مدیرعامل گروه آزادی از برگزاری مراسم تشییع پیکر عین عشق در سال آینده خبر داد.
یورنا مراسم افتتاحیه نمایشگاه «آینه عشق» رمانی از هنرمندان گرافیست، شامگاه چهارشنبه 16 شهریور 1403 با حضور اساتید این حوزه همچون کاظم شلیبا و بهمن نامور مطلب در کافه ها برگزار شد. ، با اجرای اساتید و موبایل در تالار آیینه مجموعه فرهنگی برج آزادی.
محسن حسینی مدیرعامل گروه آزادی در این مراسم گفت: از برگزاری این نمایشگاه بسیار خوشحالم.
وی افزود: امیدوارم سال آینده بتوانیم این نمایشگاه را در قالب عزاداری و جشنواره برگزار کنیم.
طراحی کافه ای یک هنر محبوب به حساب می آید
در ادامه این مراسم نامور متال یکی از هنرمندان کافه نگاری گفت: طراحی کافه ای با عنوان هنر عامه پسند کدگذاری شده است. وظیفه منتقدان رمزگشایی از این نمادها است. هر رویکرد بخشی از این پانل ها را بررسی می کند.
وی با بیان اینکه روایت، بازنمایی داستانی تخیلی است که در قالب های مختلف بازنگری شده است، گفت: سه عنصر زمان و صدا از عناصر مهم روایت هستند.
این هنرمند در ادامه با تاکید بر اینکه ایرانیان نخستین مردمانی بودند که توانستند با تصویر روایت کنند، تاکید کرد: ایرانیان از آغاز تاریخ به زبان تصویر تسلط داشتند و یادگیرنده تصویری بودند و این امر به تدریج منجر به پیدایش سناریوها شد. و تقلیدها
اعتقادات مذهبی در شکل گیری هنر کافه موثر است
در ادامه این کنسرت نوبت به کاظم چیلیبا رسید که روی صحنه حاضر شود.
چالیپا در ابتدای بیانیه خود گفت: صحبت از مدرسه آسان نیست. هر مدرسه ای باطن و چهره ای دارد. درک باطن بدون علم ممکن نیست.
وی افزود: ایمان و یقین حرف اصلی من است. همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر این اهمیت تاکید داشتند و در فرقه ها و گرایش های دیگر مانند هیپنوتیزم، اعتقادات فرد است که مؤثر است.
این هنرمند ادامه داد: باورهای نقاش کافه در خلق اثر تأثیر زیادی داشته است.
با اشاره به اینکه در کتیبه های دوران ساسانی نخستین گام ها در طراحی کافه ها وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه سند و سابقه ای در این زمینه ثبت نشده است. حتی تکنیک های او از سینه به سینه منتقل شد.
چیلیبا ضمن تاکید بر مسیر ادبیات در نقاشی کافه ای اذعان داشت: نقاشی کافه ای متاثر از نقاشی قاجاریه بود.
این هنرمند و پژوهشگر حوزه هنرهای تجسمی در خاتمه افزود: نقاشی کافه ای یا نقاشی فانتزی معمولاً مختص شاهنامه و اساطیر بود و نقاشی مذهبی معمولاً در آسایشگاه ها و اماکن مذهبی قرار می گرفت.
انتهای پیام/
mizanonline به نقل از یورنا