نقد و بررسی ترجمه فارسی کتاب حَدیقه السُّعداء اثر حکیم محمد فضولی

تبلیغات بنری


مراسم نقد ترجمه فارسی کتاب باغ صوفیه اثر حکیم و شاعر عالم شیعه مولانا محمد فضلی رحمه الله و نقد و بررسی خدمات علمی استاد حسین محمدزاده صدیق در فضلیه برگزار می شود. از کتابخانه امام خمینی (رضی الله عنه) فرهنگسرای امید تهران.

یورنا – به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگی هنری منطقه 13، نقد و بررسی کتاب باغ شادی به همت کتابخانه امام خمینی (ره) در فرهنگسرای امید برگزار می شود.

این مراسم با حضور یحیی فغانی مترجم این کتاب به زبان فارسی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر جوان آراسته رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان برگزار می شود. و ادیان در این مراسم همچنین به معرفی خدمات علمی مرحوم حسین محمدزاده صدیق در زمینه تدریس اصول و تصحیح و نشر آثار ایشان در دوران معاصر که منجر به تجدید حیات حکیم فضولی در عصر کنونی شد، خواهد بود. به احترام و ارج نهادن به حسن مجید زاده شاعر معاصر کشورمان که متن کامل کتاب باغ صوفی را تصحیح و منتشر کرده است و به پاس ارج نهادن به داود طیب زاده؛ نویسنده و شاعر اهل بیت یکی دیگر از شرکت کنندگان در این برنامه خواهد بود.

کتاب باغ سبادیه به سه زبان عربی، فارسی و ترکی شهرت فراوانی یافته و به برکت نام امام حسین (علیه السلام) و مقام ادبی آن حضرت در محافل مذهبی خوانده می شود. الحکیم. کنجکاو از ویژگی‌های این اثر شگفت‌انگیز می‌توان به روایات جذاب و مستند بودن روایت با احادیث معتبر و کتب نقلی و تاریخی اشاره کرد.

حاکم کنجکاو باغ صوفیان را به ده دروازه ترتیب داد. باب اول: احوال انبیاء، فصل دوم: مصائبی که پیامبر اکرم (ص) از قریش دید، فصل سوم: چگونگی رحلت حضرت رسول (ص) باب چهارم: وفات حضرت فاطمه الزهرا (س) (ص)، باب پنجم: وفات حضرت مرتضی علی (ع)، باب ششم; در امر امام حسین علیه السلام، باب هفتم: در امر امام حسین علیه السلام، باب هشتم; در شهادت مسلم بن عقیل (علیه السلام)، باب نهم; در شرح ورود حسین علیه السلام از مکه به کربلا، باب 10; جنگ امام حسین (علیه السلام) با سپاه یزید. کتاب با شرح خروج خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به شام، تشییع جنازه امام حسین (علیه السلام)، اعلام میلاد ائمه اطهار (علیهم السلام) به پایان می رسد. ) و دعا.

شایان ذکر است این برنامه روز سه شنبه 2 مردادماه ساعت 16 در فراهنگسرای امید واقع در خیابان حفاظ شهریور، خیابان شکپرشی، پارک خیام، تالار خیام برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33355204 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *