نصب سایبان مصرف برق کولر را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

تبلیغات بنری


مدیر کل انرژی و امور مشتریان شرکت توفانیر با اشاره به اینکه نصب کانکس بر روی کولرها مصرف برق را به طور موثر کاهش می دهد، گفت: با نصب کانکس بیش از 30 درصد از مصرف برق کولرها کاسته می شود.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به تاثیر سیستم های سرمایشی بر افزایش مصرف برق گفت: سیستم های سرمایشی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان برق در فصل گرما محسوب می شوند که از جمله آنها می توان به نصب سایبان بر روی کولرهای آبی اشاره کرد. و کندانسور کولر گازی می تواند منجر به کاهش موثر به خصوص در مصرف برق شود.
یاقوتی با اشاره به اینکه استفاده از این محلول ساده و به کارگیری آن باعث افزایش پایداری شبکه برق می شود، تصریح کرد: کولرهای آبی با تبخیر آب گرمای نهان هوا را می گیرند و به این ترتیب هوای سرد به داخل منازل دمیده می شود.

مدیرکل انرژی و امور مشتریان توانیر گفت: در این فرآیند عواملی مانند دمای هوا و میزان تبدیل گرمای نهان به هوای سرد موثر است به طوری که هر چه دمای هوا کمتر باشد، خنکی بیشتری از طریق تبخیر وارد خانه می شود.

وی ادامه داد: اگر سایبانی قرار داده شود که بتواند فضای اطراف را بپوشاند، از تابش مستقیم خورشید جلوگیری می شود و با خنک ماندن بدنه کولر میزان تبخیر آب کاهش می یابد و دمای آب نیز کاهش می یابد و در نتیجه هوا بسیار خنک می شود.

مدیرکل امور انرژی و مشترکان صنعت برق گفت: همه این موارد باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می شود.

یاقوتی در مورد کولر گازی ها نیز گفت: هر چه کندانسور کولر گازی در مکان خنک تری قرار گیرد گرمای بیشتری از داخل به بیرون منتقل می شود.

وی بیان کرد: به طور کلی عدم تابش مستقیم نور خورشید بر دستگاه های سرمایشی باعث افزایش طول عمر تاسیسات و کاهش هزینه های خانوار می شود.

یاقوتی به کاهش قیمت سایبان کولرها اشاره کرد و گفت: با نصب سایبان، مصرف برق کولرها بیش از 30 درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *