نرخ سرویس مدارس تهران ۴۵ درصد افزایش یافت

تبلیغات بنری


همزمان با دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه قانون تعیین دستمزد و قیمت مدارس شهر تهران در سال جاری به تصویب رسید و این درصد 45 درصد افزایش یافت.

یورنا – بنابر آنچه از سوی شهرداری تهران اعلام شد، سید جعفر تشری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه قانون تعیین دستمزد و بهای خدمات مدارس شهر تهران برای سال جاری با اشاره به اینکه بر اساس این میزان پیش بینی شده در مفاد ورود دانش آموزان، مسیریابی به بخش هایی تقسیم شده و هر پنج کیلومتر در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه ورودیه 42500 تومان و 4000 تومان است. کیلومتر 300 تومان و دانش آموزان ابتدایی نیاز به مراقبت بیشتری دارند و مبالغ اضافی افزایش یافته است.

وی افزود: برای خودروهای برقی درصد به 80 درصد افزایش می یابد، مشروط بر اینکه خدمات ویژه وجود داشته باشد و در صورت نبود خدمات ویژه تا 50 درصد افزایش می یابد. حداکثر پنج نفر با خودروهای سواری سوار می شوند.

تکشی هاشمی با بیان اینکه برای مینی‌بوس‌ها افزایش 50 درصدی پیش‌بینی می‌شود و سرویس دانش‌آموزان ممتاز رایگان است، یادآور شد: سازمان تاکسیرانی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی وظیفه نظارت بر خدمات را بر عهده دارد. ضریب آرم ترافیک 30 درصد است و در واقع 70 درصد تخفیف در این قسمت پیش بینی می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش 45 درصدی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است، گفت: افزایش 25 درصدی دیگر در جاده های پرتردد مجاز است.

175 هزار دانش آموز در سرویس مدارس داریم

شادی ملکی، مدیر عامل سازمان مدیریت و کنترل تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: 120 شرکت اعلام آمادگی کردند، 22 هزار دانش آموز ثبت نام کردند و خدمات دهی بالاتری داشت. سال گذشته سرویس مدارس از کار افتاد و رانندگان در روز اول سرویس ندادند و نارضایتی به وجود آمد.

وی افزود: سال گذشته این لایحه با تأخیر صادر شد اما امسال زودتر ابلاغ می شود و هنوز فرصت بررسی وجود دارد.

مالکی با اشاره به اینکه در صورتحساب عوارض پیش بینی می شود ضریب شیب 15 درصدی برای شیب مسیر در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: افزایش 25 درصدی ساعات اوج ترافیک نیز باید در نظر گرفته شود. ساعات پیک ترافیک و شیب مسیر در سامانه سپند ثبت می شود و مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه 175 هزار دانش آموز در سرویس مدارس داریم که باید برای آنها برنامه ریزی دقیق انجام شود، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی شاهد افزایش تحرک خواهیم بود بنابراین برنامه ریزی دقیق ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع ورود دانشجویان دختر به خدمت دانشجویی باید رسانه ای شود تا به سر مردم نیفتد. استفاده از خودروهای برقی برای دانش آموزان در عمل دشوار خواهد بود.

مهدی چمران با بیان اینکه در سراسر تهران ترافیک وجود دارد و اوج تردد در زمان باز و تعطیلی مدارس است، یادآور شد: اگر قرار است نرخ را 45 درصد افزایش دهیم باید پیک را هم در نظر بگیریم از ترافیک گذر در غیر این صورت 25 درصد ترافیک مورد انتظارمان را کاهش خواهیم داد.

وی افزود: در مواردی که شیب وجود ندارد میزان افزایش باید 35 یا 40 درصد باشد. زیرا در این صورت شهروندان ناراضی نخواهند بود. در مورد اسنپ از امروز باید فکر کرد که اگر قرار است وارد شوند بررسی می شوند و در صورت عدم ورود از سرویس مدرسه محروم شوند.

المالکی افزود: مرحله آزمایشی سامانه الکترونیکی مرداد ماه آینده آغاز می شود. با توجه به اینکه در تصویب نرخ کرایه ضریب رگرسیون 15 درصدی داریم خواهش می کنیم در قیمت سرویس مدارس نیز لحاظ شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و کنترل تاکسیرانی شهرداری تهران افزود: حداکثر نرخ سرویس مدارس در بررسی های انجام شده به 19 میلیون تومان رسید و در صورت عدم افزایش تراکنش ها در مهرماه با مشکل آماده سازی تاکسیرانی مواجه خواهیم شد.

لازم به ذکر است لایحه قانون تعیین دستمزد و قیمت سرویس مدارس شهر تهران در سال جاری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *