نجات ۴ غریق؛ کارنامه دلگرم کننده ربات‌ها

تبلیغات بنری


طرح ایمن سازی سواحل توسط نیروهای امدادی هلال احمر با جدیت در حال اجراست.

آژانس خبری مرحله – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: نجات غریق هایی که با جان و دل در کنار مردم در سواحل هستند و آنها را از خطر در امان نگه می دارند. هلال احمر به طور جدی در تلاش است تا امنیت سواحل را افزایش دهد. موضوع سواحل در استانداری های شمالی کشور موضوع مهم هلال احمر محسوب می شود. آنها به دلیل مسئولیت اجتماعی خود که حفظ جان انسان هاست، سر کار آمدند. طرح های مختلفی در استان های مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و در مناطق ساحلی اجرا شد.

جوانان هلال احمر در سواحل حضور یافتند و با اطلاع رسانی و پیشگیری در نهایت موفق به کاهش میزان غرق شدگی در سواحل شدند. این حادثه ۵۵ روز است که در سواحل کشور ادامه دارد. در استان گیلان با تلاش امدادگران هلال احمر از ابتدای طرح پاکسازی سواحل 58 نفر در آب های ساحلی استان گیلان از غرق شدن نجات یافتند.

هادی سلیمی، مدیرعامل هلال احمر گیلان جزئیات اجرای این طرح را در اختیار «شهروند» قرار می دهد و می گوید: 16 نجات یافته از دریای مواج به سواحل شهر رشت ارتباط دارند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه به دنبال غریق صفر در سواحل استانداری هستیم، ادامه می دهد: حضور ناجیان غریق در سواحل نیز از توانمندی های مردم مانند شورای موتورسیکلت و خودرو استفاده می کنیم در فرمانداری، در حوزه پیشگیری و گشت زنی، سالمندان یکی از ناجیان غریق در سواحل هستند.

در زمینه پیشگیری از غرق شدگی از ربات امدادگر استفاده می کنیم و به زودی یک پهپاد شناسایی به هلال احمر استانداری اضافه می شود. این ربات امدادگر تاکنون توانسته 4 نفر را از مرگ حتمی و غرق شدن در آب نجات دهد. این ربات نجات مانند طناب نجات به غریق رسید و فرد با تماس با او خود را نجات داد. این ربات تحت کنترل نیروهای هلال احمر است.

وقتی فردی غرق می شود، به جای اینکه نیروی انسانی به آب برخورد کند و خود را در معرض خطر قرار دهد و زمان بیشتری را از دست بدهد، این ربات ها وارد آب شده و در کمترین زمان به فرد غرق شده می رسند تا در وقت و هزینه او نیز صرفه جویی کنند. این در حالی است که سال گذشته 500 میلیارد تومان برای خرید خودرو، امکانات و تجهیزات امدادی به استان اختصاص یافت که نقش مهمی در بهبود عملکرد نیروهای امدادی داشت.

وی گفت: تمامی این 58 نفری که نجات یافتند در آب های خروشان غرق می شدند و برای مرگ دست و پنجه نرم می کردند که بچه های ما وارد عمل شدند و آنها را نجات دادند و آنها را نیز نجات دادند و هر 58 نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند و از مرگ آنها جلوگیری کردند. این طرح از 8 خرداد شروع شد و تا 7 مهر ادامه خواهد داشت برای آموزش خانواده شما در سواحل هستند، در صورت لزوم می توانید خود را احیا کنید وقتی در مورد این مسائل آموزش می دهیم، دو هدف داریم، یکی این که ماموریت نظارتی خود را انجام دهیم تا مردم خودشان وارد آب نشوند یا آموزش های لازم را نبینند. در صورت بروز خطر واکنش نشان دهید هدف دیگر ما رسیدگی به ساحل توسط همکارانمان است.

اگر فرد سهل انگاری وجود دارد، او را راهنمایی کنید، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید و سواحل را ایمن کنید. سال گذشته با این اقدامات جان 4000 نفر را نجات دادیم. مردم آموزش دیدند و تغییر رفتار اجتماعی مردم در آموزش و پیشگیری موثر بود و باعث کاهش آمار غرق شدگی شد. امسال در همین بازه زمانی به کاهش 50 درصدی غرق شدگان دست یافتیم. در همین زمان پارسال 109 نفر و امسال 58 نفر از غرق شدن نجات یافتند. این نشان می دهد که برنامه های ما موثر بوده و باعث آگاهی مردم شده است. ما پیشگیری و اطلاع رسانی از غرق شدگی را انجام می دهیم، این امر باعث شده مردم نسبت به خطرات دریا بیشتر آگاه شوند و فضای سالم تری در سواحل ایجاد شود. اقدامات ما همچنین به این معنا بوده است که تا به امروز شاهد مرگ و میر در سواحل نبوده ایم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *