نتانیاهو با کشتن «یحیی سنوار» جسورتر شد/هدف انضمام نوار غزه به اسرائیل است – یورنا

تبلیغات بنری


رژیم صهیونیستی اعلام کرد یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در عملیاتی در غزه به شهادت رسید.

به گزارش سرویس بین الملل یورنا. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، سه سرباز حماس کشته شدند که یکی از آنها یحیی سنوار رهبر حماس بود.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که درگیری با السنوار در تل السلطان در رفح رخ داده است و او و یکی دیگر از فرماندهان میدانی لباس نظامی به تن داشتند. یحیی سنوار پس از شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس بود.

در همین راستا خبرنگار یورنا گفت وگویی با پروفسور نادر انتصار، رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آلاباما در آمریکا انجام داده است که به شرح زیر است.

سیاست کردی در خاورمیانه یکی از آثار شناخته شده اینتیسار است که به تحلیل جنبه های سیاسی و اجتماعی ادغام کردها در جریان اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی در ایران، عراق و ترکیه می پردازد. .

اسرائیل اعلام کرد که یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در عملیاتی به شهادت رسیده است. شهادت او چه تأثیری بر آینده حماس دارد؟ آیا حماس به افراد وابسته است؟

سازمان‌هایی مانند حماس مانند واحدها یا سازمان‌های نظامی سنتی سلسله مراتبی ندارند و بنابراین به اندازه نیروی نظامی سنتی به رهبران فردی متکی نیستند.

البته شکی نیست که کشتارهای پی در پی رهبران حماس در کوتاه مدت تاثیر خواهد داشت.

*بنیامین نتانیاهو پس از شهادت سینوار اعلام کرد که این ماموریت ادامه خواهد داشت. در همین حال، بایدن اعلام کرد که با نتانیاهو برای تبادل زندانیان و آتش بس در غزه گفتگو خواهد کرد. آیا نتانیاهو حضور خواهد داشت؟

نتانیاهو بایدن را بین یک سنگ و یک مکان سخت قرار داد. بایدن همچنین ناتوانی یا عدم تمایل خود را برای تغییر سیاست های اسرائیل در جنگ غزه نشان داد. در هر صورت، بایدن با گشودن درها به روی سلاح و پول، به نتانیاهو چراغ سبز نشان داد تا در غزه و فراتر از آن هر کاری می خواهد انجام دهد.

کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری حزب دمکرات نیز اعلام کرد که با مرگ سینوار، زمان آتش بس فرا رسیده است. خانواده های اسرای اسرائیلی نیز مایل به تبادل اسرا هستند. به نظر می رسد موضوع شهادت سینوار باعث افزایش فشار بر نتانیاهو برای توقف جنگ در غزه شده است.

من اینطور فکر نمی کنم. من معتقدم که کشتن یحیی سینوار، نتانیاهو را تشویق می کند تا در غزه بیشتر فشار بیاورد، زیرا او و دولت جنگی اش معتقدند که کشتن سنوار آنها را به تمایل یکجانبه آنها برای نابودی حماس و الحاق کل سرزمین های فلسطینی و حتی خارج از آن نزدیک تر می کند.

تاثیر شهادت سینوار بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیست؟ آیا موقعیت دموکرات ها را بهبود می بخشد؟

ما تقریباً سه هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده فاصله داریم و نه دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواهان نمی‌توانند به طور واقع بینانه تلاش کنند تا در این اواخر بازی به دستاوردهای معناداری دست یابند. علاوه بر این، هریس و ترامپ هر دو مواضع جنگ طلبانه مشابهی در مورد فلسطین دارند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *