میوه‌خوردن هم لاکچری شد

تبلیغات بنری


قیمت میوه این روزها به قدری بالاست که خانواده ها اگر بخواهند فقط هفته ای یک بار میوه در سبد خود بگذارند باید ماهیانه حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کنند.

یورنا- امروزه گرانی میوه باعث تلخی بسیاری از مردم شده است و می توان گفت بسیاری از خانواده ها توان خرید میوه را ندارند. میوه هایی که چندان تازه نیستند و با اینکه در سطح شهر به وفور دیده می شوند، هنوز در میوه فروشی های سطح شهر با قیمت های بالایی به فروش می رسند.

اگرچه انتظار می رفت با نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش تنوع میوه ها و عرضه آنها در بازارها، قیمت ها کاهش پیدا کند، اما خبری از کاهش قیمت نبود و همه کسانی که از میوه دیدن می کنند. فروشگاه ها تعجب خواهند کرد که در بازار میوه چه اتفاقی افتاده است، جایی که قیمت ها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

با نگاهی اجمالی به قیمت ها و انجام محاسبات سرانگشتی، اگر هر کیلو میوه 150 هزار تومان قیمت داشته باشد، یک ظرف میوه 2 کیلویی با مجموعه ای از 4 نوع میوه تابستانی برای هر خانواده حدود 600 هزار تومان قیمت دارد که اگر هر خانواده آن را بخرد. میوه فقط یکبار در هفته یعنی حدود 2 عدد در ماه باید 1500000 تومان هزینه کند که رقم نسبتا بالایی است.

قیمت میوه ها همراه با تورم رشد می کند

در این رابطه اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت گفتگو با میزان وی در تشریح قیمت میوه های تابستانی گفت: تورم و افزایش قیمت ها تاثیر مستقیمی بر قیمت میوه ها دارد و نمی توان منکر افزایش قیمت شد.

وی ادامه داد: با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش عرضه میوه در بازار انتظار کاهش قیمت ها را داشتیم که محقق نشد و شاهد افزایش قیمت در میدان میوه و تره بار هستیم.

رئیس اتحادیه صنف سبزی و میوه فروشان درباره قیمت برخی میوه ها در بازار گفت: در بازار عمده فروشی هر کیلو آلبالو بسته به کیفیت بین 50 تا 150 هزار تومان به فروش می رسد.

کارگر افزود: انگور یاقوتی ممتاز کیلویی 150 هزار تومان، شلیل کیلویی 80 هزار تومان، هلو کیلویی 65 هزار تومان، توت فرنگی لوکس کیلویی 150 هزار تومان و زردآلو کیلویی 1 تا 000 تومان به فروش می رسد. و آلو شابلون هم کیلویی 110000 تومان قیمت دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در خرده فروشی های سطح شهر، هر کیلو میوه باید با حداکثر سود 35 درصد نسبت به نرخ صنفی به فروش برسد، اما با توجه به اینکه میوه ها تیراژ بالایی دارند، این سود به 8.5 تا 9 کاهش می یابد. . ٪.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *