مکاتبه و پیگیری مشترک بانک مرکزی و مجلس برای تامین اعتبار بانکی وام ازدواج / تاکنون ۱۷۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۵۷.۵ همت پرداخت شده است/ به اندازه ۹۷ همت نیز متقاضیان این تسهیلات در نوبت دریافت هستند

تبلیغات بنری


رئیس اداره اعتبارات قرض الحسنه معاونت اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا 25 مردادماه سال جاری 174 هزار فقره وام به ارزش 57.5 هزار میلیارد تومان به متقاضیان مربوطه بازپرداخت شده است. از طریق شبکه بانکی کشور و بالغ بر 97 متقاضی در انتظار دریافت این تسهیلات (حدود 300 هزار نفر) هستند.

یورنا- به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، باشی زاده رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: میزان پرداختی جاری نسبت به مدت مشابه تاکنون 104 درصد سهمیه تعیین شده برای بانک ها افزایش یافته است. . سال گذشته: این متقاضیان مراحل تعیین شعبه، مراجعه به شعبه، تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و در نهایت منتظر دریافت وام هستند که طی ماه های آینده با توجه به منابع بانک به آنها بازپرداخت می شود. بانک های فعال در تسهیلات مذکور.

وی با اشاره به مبلغ 155 هیما برای اعطای تسهیلات ازدواج و 45 هیما برای تسهیلات فرزندان (در مجموع 200 هیما بر اساس رقم تعیین شده توسط مجلس) خاطرنشان کرد: در سال های اخیر سقف فردی وام ازدواج افزایش بیشتری داشته است. از رشد منابع قرض الحسنه بانک ها و این علاوه بر … افزایش استفاده از منابع دیسک بل در قوانین بودجه ای منجر به شکل گیری تقاضا برای این وام می شود.

رئیس اداره اعتبار قرض الحسنه معاونت اعتبارات بانک مرکزی افزود: امسال موضوع منابع و مصارف وام قرد الحسنه در مجمع امکان سنجی با حضور مسئولین و نمایندگان نهضت اسلامی. شورا، اما سقف وام ازدواج انفرادی در مجلس کاهش پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه موضوع منابع و هزینه های جدید برای استفاده از تسهیلات قرضالحسنه ازدواج در نامه خطاب به مجمع نمایندگان منعکس شده و منتظر نشست مشترک برای حل این موضوع هستیم، افزود: البته بانک مرکزی نیز همچنین با در نظر گرفتن روش‌های جدیدی از جمله افزودن دو بانک قرض‌الحسنه و رسالت و مهر ایران برای پرداخت وام ازدواج و تامین منابع بانک‌های عامل و … برای مدیریت این موضوع در نظر گرفته شده و در حال پیگیری است. -افزایش و اجرا

باشی زاده با اشاره به روند اخذ تسهیلات ازدواج گفت: متقاضیان باید سامانه مربوطه را بررسی و ثبت نام کنند و بانک های عامل با تهیه منابع وام در اسرع وقت نسبت به تعیین شعبه متقاضیان اقدام خواهند کرد.

وی افزود: متقاضیان پس از دریافت پیامک شعبه حداکثر تا 60 روز فرصت دارند تا پس از طی مراحل فوق به شعبه معین مراجعه کنند ، شعبه مربوطه برای متقاضی تسهیلات پرداخت می کند.

رئیس اداره اعتبار قرض‌الحسنه اعتبار با اشاره به الزام قانونی بانک‌ها به دریافت مدارک از متقاضیان این تسهیلات، گفت: در قانون بودجه به لزوم احراز اصالت متقاضیان و حدود ضامن برای بازپرداخت وام اشاره شده است. تسهیلات ازدواج قرض الحسنه. بر اساس فصل (8) بند (3) تبصره (13) قانون بودجه سالانه موسسات اعتباری پس از تایید متقاضیان و در صورت عدم تایید آنها به منظور تامین ضامن، موظف به دریافت ضامن می باشند. یک سفته و یک ضامن که بازپرداخت تسهیلات را بر عهده می گیرد.

وی افزود: بنابراین بانک‌های عامل بر اساس امتیاز متقاضی در فرآیند احراز، سفته و ضامن می‌گیرند. بنابراین آنچه حدود و ویژگی های حامی را مشخص می کند مدرک تحصیلی متقاضی و حامی او در تاییدیه ای است که در زمان اخذ تسهیلات صورت می گیرد، بر این اساس تاییدیه ای است که توسط قانون گذار تکمیل و تایید می شود تایید شده و ضمانت نامه از متقاضیان اخذ می شود.

وی به برخی تبلیغات غیرقانونی در زمینه دریافت وجه از متقاضیان ازدواج در ازای ثبت نام در سایت اشاره کرد و تاکید کرد: راه ثبت نام متقاضیان وام ازدواج مراجعه به سامانه تسهیلات وام ازدواج است و باید بدانند که ثبت نام به رایگان و متنی پیام های ارسال شده برای شناسایی شعبه و سایر مراحل نیز رایگان است.

وی افزود: فعالیت سایت های مرتبط با ثبت وام ازدواج فاقد پشتوانه قانونی است و معاونت فنی بانک مرکزی اقداماتی را برای برخورد با آنها انجام داده است که از جمله می توان به استفاده از عبارت امنیتی قابل شناسایی توسط عامل انسانی، احراز هویت از طریق موبایل متقاضی اشاره کرد. تلفن و مانند آن

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *