موکب‌داران در میزبانی از زوار خسته نشوند

تبلیغات بنری


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حضور زائران در اربعین به معنای گام برداشتن در مسیر تمدن است، گفت: به موکب ها توصیه می کنم در میزبانی از زائران تنبلی نکنند.

یورنا – حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدی الخمیسی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه مشترک کمیته های اربعین احکام در سامرا و البلد که امروز 10 تیرماه در ساعت 14 برگزار شد. حرم امام حسین علیه السلام. اداره اوقاف و امور خیریه اتفاق امسال را چهلم سال آینده دانست و گفت: این وعده واقعی است که هواپیماهای جبهه مقاومت از گنبد طلای اباعبدالله علیه السلام گذشتند و به آن ضربه زدند. زمین اشغال شده این یک معنای کاملا جهت دار دارد، یعنی جبهه مقاومت در حال پیشروی است و ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی حاملان اصلی پرچم تقویت جبهه مقاومت هستند و نظام سلطه پی در پی در حال عقب نشینی است. چنین است. نه مثل گذشته

فرمود: در سوره‌ی صف، که سوره‌ی آخرالزمان است، آمده است: «ای اهل ایمان، یاران خدا باشید، چنان‌که عیسی و مریم به رسولان گفتند: یاران من کیستند؟» گفتند: ما یاران خدا هستیم، یاور خدا باشید و در آیه قبل می فرماید: «وَ النَّعْمَهٌ مَا یُحُبُّونَ وَهُمْ أَنْتَعْلَهُ وَ فَعْلَهُ أَنْزَبُونَ».

حجت الاسلام خمیسی گفت: اگر حاج قاسم، جبهه مقاومت، شهدای مسجدالحرام و شهدای غزه نبود، رژیم صهیونیستی می جنگید و الحمدلله این حادثه بوده است. معکوس شد.» ما در انقلاب اسلامی گفتیم که خون بر شمشیر پیروز می شود، یکی از اعمال فرهنگ ایثار و شهادت، عقب نشینی جبهه کفر است دنیای معاصر یک پیشرفت تکنولوژیک است، البته ما در گذشته آن را داشتیم، اما بعد از وعده ظاهر شد.

وی افزود: حضور زائرین عزیز در اربعین به معنای گام برداشتن در مسیر تمدن است و تمدن اساسی فرهنگ اباعبدالله علیه السلام است و گام دوم انقلاب بدون آن صورت نمی گیرد. که از این صحنه اربعین می توان روند تمدن سازی را مشاهده کرد که مردم چه مذهبی باشند و چه غیر متدین، خود را وقف دین خود کنند، از مظلوم دفاع کنند و جبهه حق علیه باطل را تقویت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تمدن یعنی انسانیت باید به یکدیگر کمک کنند، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: یک بال برای هیئت عبادت و توحید است و بال دیگر برای هیئت عبادت و توحید است. خدمت به دین دیگران، و شما این دو بال را در دید چهلم دارید. مردم به هم کمک می کنند، همدیگر را اطعام و معالجه می کنند و… و فقط مزد خود را از امام حسین (علیه السلام) می خواهند.

وی افزود: به موکب ها توصیه می کنم میزبانی از زائران را از دست ندهند و خسته نباشند. پشت سخنان رهبر معظم انقلاب، فرمایش و آرزوی ایشان که من هم در این راه باشم و زحمات حاج قاسم، میراث گرانبهایی است که باید به آن رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام الخمیشی گفت: زمانی که مرزهای خسروی باز نشد، اصرار داشتیم این مرزها باز شود تا جریان مهران از شدت کمتری برخوردار شود. امسال هم از کسانی که می توانند از مرز خسروی و سایر مرزها عبور کنند خواهش می کنم چون تردد را تسهیل می کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود 350 موکب از سوی اداره اوقاف برگزار شد. امسال سعی می کنیم در صورت امکان این موکب ها را تقویت و توسعه دهیم. بهتر است از عراق خرید کنید تا نوعی تعامل اقتصادی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *