مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت کشور است

تبلیغات بنری


رئیس و ناظر مؤسسه آموزش و توسعه مهارت علوی ضمن بیان اینکه مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور است، گفت: رویکرد بنیاد علوی، مهارت آموزی و آموزش کارآفرینی با این رویکرد است. شرکت های محلی برای مناطق محروم

یورنا نشست خبری اردوی فرهنگی قرآنی دانش آموزان دختر و پسر امروز یکشنبه 19 تیرماه 1403 هجری شمسی در مرکز آموزش و مهارت آموزی علوی با حضور سید محمد بطحایی رئیس هیئت مدیره برگزار شد. مدیران و رئیس مؤسسه آموزش، مهارت و آموزش علوی و جمعی از متخصصان رسانه.

بطحایی در مقدمه سخنان خود در این نشست خبری با اشاره به دور جدید فعالیت های بنیاد مصطفان گفت: توجه ویژه ای به جوانان و نوجوانان در مناطق محروم و محروم داریم. زیرا تلاش می کنیم فاصله مناطق محروم با مناطق برخوردار را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی بازوی اجرایی بنیاد مصطفان است، افزود: مناطق محروم مناطق هدف ما هستند و برای تابستان امسال 3 برنامه اردویی مهم را مشخص کرده ایم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تأیید کرد: در سال 1403 هجری قمری، بنیاد علوی برای کاهش فاصله طبقاتی در نظام تعلیم و تربیت و تحقق عدالت آموزشی برنامه های ویژه ای را هدف قرار داد.

وی ادامه داد: اولین قدم ایجاد اردوهای مهارت آموزی و کارآفرینی است و از این طریق دانش آموزان را برای ورود به مشاغل و بازار کار آماده می کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموع 360 هزار نفر مشمول برنامه های ما می شوند، گفت: بنیاد مصطفان در سال آینده 4 برابر بودجه ویژه برای حوزه آموزش و پرورش و بیش از 100 هزار نفر برای حوزه اردوها اختصاص داد و این نشان دهنده نگاه ویژه به بنیاد، چرا که محرومان دارای مناطق کمی هستند.

وی افزود: این نشریه اهمیت ایجاد بستری مستحکم در راستای محرومیت زدایی را با همکاری شما اصحاب رسانه نشان می دهد.

پاتحی در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: کمک به تجهیز و ساخت مدارس شبانه روزی را می توان از دیگر فعالیت های بنیاد علوی و همچنین تجهیز هنرستان ها به این فهرست برشمرد.

بطایی محل برگزاری سه اردوی دانش آموزان در تابستان امسال در اردوگاه امام خمینی (ره) لواسان را ارائه کرد و ادامه داد: از امشب اولین اردوی ما به صورت جداگانه برای دختران و پسران برگزار می شود.

وی همچنین افزود: در این اردوی فرهنگی و قرآنی کودکان آموزش مهارت های گروهی و جمعی را فرا می گیرند و این اردو امشب افتتاح می شود و دانش آموزان مناطق محروم در آن شرکت می کنند.

البطحایی گفت: سپس اردوی کتاب و کتابخوانی وجود دارد. ما هدف اصلی خود را در کتاب و کتابخانه قرار داده ایم تا دانش آموزان با نویسندگان و افراد موفق در این زمینه آشنا شوند و مسیر رشد آنها را بشناسند.

وی سومین رویداد این دوره را مختص فرهنگ تمدن و اسلام ایرانی عنوان کرد و افزود: در این مراسم دانش آموزان مناطق مرزی میهمان قرارگاه امام خمینی (ره) خواهند بود. ).

وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان سخنان خود گفت: مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور است. در دنیای امروز و در کشورهای توسعه یافته، آموزش مبتنی بر مهارت و کارآفرینی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *