ممنوعیت مصرف فراورده‌های دفع حشرات برای نوزادان زیر دو ماه

تبلیغات بنری


مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: از محصولات دافع حشرات برای کودکان زیر دو ماه استفاده نشود و از مردم خواست فریب روغن های گیاهی را که با قیمت های گزاف به نام دنگی به فروش می رسد نخورند. دافع حشرات

یورنا به گزارش ایفدانا، محمود آل بوی گفت: استفاده از پشه بند و پوشیدن لباس های رنگ روشن به کودکان زیر دو ماه توصیه می شود زیرا پشه ها بیشتر جذب لباس های تیره می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه پشه های عامل تب دنگی بیشتر جذب آب شیرین می شوند و در آنجا تخم می گذارند، مردم باید دسترسی این پشه را به آب شیرین و راکد کاهش دهند تا تخم گذاری و تولیدمثل آن کاهش یابد. به عنوان مثال، آب جمع شده در زیر ظروف باید برداشته شود، حتی گفته می شود که این پشه می تواند در درب بطری های آب نیز تخم بگذارد. بنابراین هرگونه حذف دسترسی به آب شیرین و راکد از پرورش این پشه جلوگیری می کند و از ابتلا به دنگی جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: تبلیغات فروش انواع دافع حشرات که باعث تب دنگی می شود در فضای مجازی واقعی نیست و البوی به مردم توصیه کرد به هیچ وجه این محصولات را از فضای مجازی خریداری نکنند زیرا در مواردی مشخص شده است که سبزی روغن ها به عنوان دافع این پشه ها با قیمت های گزاف معرفی و فروخته می شوند. بنابراین، داروخانه ها تنها منبع مطمئن برای خرید داروهای دافع حشرات هستند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *