ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی حمایتی

تبلیغات بنری


دبیر گروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با تایید ممنوعیت خرید و فروش مسکن یارانه ای بر اساس قانون تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره، گفت: در صورت خرید و فروش امتیاز مسکن یارانه ای. فروخته شده، دعاوی بالقوه را نمی توان در آینده پیگیری کرد.

یورنا به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و نظارت بر بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: با بازرسی های انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات و امور املاک و مستغلات نظارت کارگروهی از بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور، خرید و فروش واحدهای مسکونی اسپانسرینگ در برخی شرکت‌ها انجام می‌شود که غیرقانونی است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک با تاکید بر اینکه خرید و فروش مسکن یارانه ای بر اساس شرایط مندرج در قراردادها غیرقانونی است، تصریح کرد: مبنای این فعالیت های غیرقانونی عمدتا بنگاه های معاملات ملکی هستند که به برخی متخلفان تذکر داده شده است. در طول بازرسی ها و شرکت ها در حال حاضر موظف به رعایت این قانون هستند.

دستمالچیان تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که بر اساس ماده 13 قانون تنظیم بازار مسکن، زمین و اجاره، خرید و فروش امتیاز مسکن یارانه ای ممنوع است. این قانون تصریح می کند که انعقاد معاملات و اعطای وکالت های مربوط به آنها و انتقال حق انتفاع به زمین و زمین و امتیاز ثبت جایز نیست. ثبت رسمی معاملات و نمایندگی ها منوط به دریافت استعلام از وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: این معاملات در هیچ یک از دادگاه ها پذیرفته نمی شود و طبق قانون ادارات ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این گونه قراردادها نیستند.

داسملکیان از مردم خواست به این موضوع توجه کنند تا در معرض آسیب احتمالی قرار نگیرند.

وی افزود: به دلیل این قانون، تجار برای اینکه دچار مشکل نشوند، اقدام به فروش امتیاز خود با قیمت کمتری کردند و مردم به دلیل بی اطلاعی نسبت به موضوع اقدام به خرید آن کرده و در معرض ضرر و زیان جبران ناپذیری قرار می گیرند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *