معرفی کشور‌های حوزه مقاومت از زاویه‌ای متفاوت/ سرزمین تمدن‌ها یک رویداد بزرگ و بی سابقه در کشور است

تبلیغات بنری


نمایشگاه سرزمین تمدن ها که از ۱۴ مرداد ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند، مخاطبان خود را به سفری آزاد در جغرافیای فرهنگی و تاریخی کشورهای مقاومت که دروازه تمدن بشری هستند می برد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، محمدامین توکل زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح نمایشگاه بزرگ و بی سابقه سرزمین تمدن ها در برج میلاد تهران خبر داد. . امروزه نیز هرگاه صحبت از مقاومت به میان می‌آید و نام کشورهای مقاومت به میان می‌آید، افکار عمومی ناخودآگاه به سمت تحرکات نظامی و اخبار جنگی سوق داده می‌شود، اما این نمایشگاه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، با هدف جلب توجه عموم مردم و کسانی که که اخبار و مسائل کشورهای مقاومت را دنبال می کنند، فراتر از اخبار نظامی است و آن را به ریشه های فرهنگی و تاریخی می برد.

وی به ویژگی های فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به هدف تمدنی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی باید تمدن های کهن، علل ظهور و سقوط آنها را شناخت و به سمت آنها حرکت کرد. و دستیابی به آن بر اساس شاخص ها و مبانی اسلامی. کشورهایی که امروزه از آنها به عنوان جبهه مقاومت یاد می شود، قدمتی طولانی دارند و معرفی این تاریخ و این فرهنگ غنی به افکار عمومی یکی از وظایف راهبردی در برخورد با موضوع مقاومت است.

توکلی زاده گفت: سرزمین تمدن ها رویدادی موثر و پویا است که دربرگیرنده عناصر فرهنگی تاریخی و ارجاعات کشورهای مقاومت یعنی ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین است و قطعاً می تواند گام مهمی در عمق باشد. ” معرفی و نمایش چهره واقعی و شگفت انگیز این کشورها.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب در خصوص رنسانس تمدنی اسلامی ترسیم کردند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانات خود فرمودند: در اجلاس بیداری کنفرانس جهانی اسلام (سپتامبر 2013) آمده است: «شکی نیست که تحولات اجتماعی «پروژه‌های بزرگ همیشه بر پایه‌های تاریخی و فرهنگی بنا شده و محصول انباشت دانش و تجربیات است». هدف ما از طریق برنامه ریزی و آماده سازی نمایشگاه سرزمین تمدن ها، افزایش آگاهی جامعه از رویدادهای مهم در نواحی مقاومت و آشنایی عموم مردم با افتخارات ناحیه مقاومت است. تردیدی نیست که اشتراکات فرهنگی تمدن ها می تواند به اتحاد ملت های مقاوم و تقویت قدرت آنها کمک کند.

وی در پایان افزود: روایت این نمایشگاه از دروازه ملل در تخت جمشید آغاز می شود و تا پالمیرای اشکانی در سوریه، دروازه تاریخی بعلبک در لبنان، ارگ بابل در عراق، دروازه ردعا در یمن و غزه ادامه دارد. محله ای در الجزایر سرانجام به ساخت مسجد الاقصی (قبه الصخره) و پایان آن به قدس شریف می رسد. این رویداد فرهنگی حاصل تلاش صدها هنرمند، طراح و همکاران ما در برج میلاد است که با تلاش فراوان ایجاد شده است و جا دارد از همه آنها تشکر کنم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *