معاون وزیر امور خارجه روسیه با باقری دیدار کرد

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع گفت وگوی آسیایی در تهران با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

یورنا – علی باقری در ادامه دیدارها و رایزنی های خود با وزرا و روسای هیئت های شرکت کننده در اجلاس مجمع گفتگوی آسیایی در تهران با سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و با آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت و گو کرد. .

رئیس دستگاه دیپلماسی در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی روز گذشته در روسیه را محکوم کرد و با دولت و مردم روسیه ابراز همدردی کرد. باقری تروریسم را یکی از ابزارهای یکجانبه گرایی برای فشار بر کشورهای مستقلی مانند ایران و روسیه عنوان کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه سطح و تنوع همکاری های دو کشور را بسیار خوب و مثمر ثمر توصیف کرد.

باقری روابط تهران و مسکو را راهبردی توصیف کرد و در این راستا از تکمیل قرارداد جامع مشارکت راهبردی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت و تلاش روسای جمهور دو کشور برای تعمیق و گسترش روابط، تاکید کرد: تغییر دولت در ایران آسیبی به این رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران وارد نمی کند.

باقری خواستار بحث کریدورها و ترانزیت بین میادین دو کشور شد و اجرای توافقات منعقده در این زمینه به نفع دو کشور و همچنین کشورهای منطقه است.

آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد به دلیل سانحه هوایی در اردیبهشت ماه، شهیدان آیت الله رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان را علاقمند به توسعه همه جانبه روابط روسیه و ایران دانست که علاقه خاصی به آن داشتند. در توسعه و تعمیق روابط دو کشور و هدایت مشارکت راهبردی بین دو کشور.

وی ابراز امیدواری کرد که روند توسعه روابط دو کشور ادامه یابد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه میزبانی موفق تهران از مجمع گفتگوی آسیایی را به دولت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان دیدار تبریک گفت.

دو طرف همچنین در خصوص همکاری‌های ایران و روسیه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای، برجام و سازوکار مشورتی 3+3 در قفقاز رایزنی و تبادل نظر کردند و بر مشارکت فعال و در سطح عالی دو کشور در حوزه قفقاز تاکید کردند. این رویدادهای مهم

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *