‏معامله ۶.۶ تن ‎شمش طلا در مرکز مبادله ایران

تبلیغات بنری


حدود 29 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات از طریق گردش 6.6 تن شمش طلای ویژه برای تسویه تعهدات ارزی در تالار معاملات مرکز مبادلات ایران به چرخه اقتصاد بازگشت.

یورنا- به گزارش بانک مرکزی، در جریان فعالیت تالار معاملات شمش طلا در مرکز مبادلات ایران که به مدت 6 ماه و با برگزاری 37 مزایده حضوری از تاریخ 7 دی ماه 1402 تا کنون انجام شد، 6625 کیلوگرم شمش طلا به ارزش حدودا فروخته شد. 29 هزار میلیارد تومان. معامله شده است.

صادرکنندگانی که امکان تسویه تعهدات ارزی با شمش طلا را دارند، مهمترین تامین کنندگان شمش طلا در مرکز مبادلات ایران هستند.

همچنین تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول تعهدات صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادلات طلا و سکه ایران را دارند.

بر اساس دستورالعمل حراج شخصی شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و سکه ایران، «تولیدکنندگان و تولیدکنندگان فعال اقلام طلای دارای جواز کسب مجاز و معتبر»، «عمده فروشان شمش طلا دارای جواز کسب مجاز و معتبر»، خرده فروشان طلای ذوب شده که دارای جواز کسب مجاز و معتبر می باشند، می توانند مجوزهای کسب و کار مورد تایید و معتبر و “بانک های فعال با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران.”

با راه اندازی تالار حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران، حجم زیادی از شمش طلا توسط بخش خصوصی وارد کشور شد و نیازهای مهم تولیدکنندگان مصنوعات طلا از این طریق تامین شد.

حراج شمش طلای جدید پس از یک هفته توقف در 31 تیر 1403 هجری شمسی برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *