مصرف سیگار با بسیاری از دارو‌ها تداخل اثر دارد

تبلیغات بنری


یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استعمال دخانیات باعث افزایش خطر و شدت عفونت می شود، گفت: سیگار با بسیاری از داروها به ویژه داروهای فشار خون تضاد دارد و می تواند باعث افزایش یا کاهش بیماری ها شود.

یورنا به گزارش ویپدا، شهاب الدین سروری گفت: سیگار به دلیل نقصی که در ساختار و عملکرد لوله های برونش ایجاد می کند، احتمال ابتلا به ذات الریه یا ذات الریه را افزایش می دهد. افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریه و آسم نیز بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های ریوی هستند.

وی تصریح کرد: تب و علائم تنفسی مانند سرفه چرکی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و خلط همراه با رگه های خونی از تظاهرات ذات الریه یا ذات الریه است و به دلیل استعمال دخانیات در بین مردان شایع تر است.

سروری با بیان اینکه بهبود زخم در بیماران سیگاری نسبت به سایر افراد کندتر است، افزود: سیگار با بسیاری از داروها به ویژه داروهای فشار خون تضاد دارد و می تواند باعث افزایش یا کاهش بیماری ها شود که این یکی دیگر از بیماری ها و اختلالات شایع در مردان است. ناشی از سیگار کشیدن است.

به گفته وی، ذات الریه یکی از بیماری های شایع در بین مردان است و هر چه سن فرد مبتلا بیشتر باشد، احتمال ابتلا به عفونت شدید بیشتر می شود.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اگر فردی به بیماری‌های مزمن کبدی و کلیوی، نقص سیستم ایمنی و نارسایی قلبی مبتلا باشد، شدت ذات‌الریه فرد بیشتر می‌شود. مصرف الکل همچنین زمینه عفونت ریه را فراهم می کند.

سروری با بیان اینکه از آنجایی که مردان در مشاغل مختلف در معرض آلودگی های محیطی هستند، احتمال ابتلای آنها به بیماری های ریوی بیشتر از زنان است، گفت: حفظ ایمنی محیط کار، استفاده از ماسک، انجام فعالیت های ورزشی و رعایت سبک زندگی سالم. نقش مهمی در سلامت مردان نقش دارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *