مسیر مذاکرات رفع تحریم‌ها برای دولت چهاردهم هموار است

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به مسیر مذاکرات برای رفع تحریم ها، گفت: این مسیر برای پیگیری مذاکرات در راستای اجرای حقوق اولیه ملت ایران چه در زمینه رفع تحریم ها و چه در حوزه خود، هموار است. حوزه اثبات حقوق هسته ای.

یورنا- علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر مذاکرات برای رفع تحریم ها برای دولت چهاردهم هموار است.

باقری با اشاره به اینکه دولت آیت الله رئیسی در حوزه های مختلف سیاست خارجی به گونه ای عمل کرده است که مسیرها مسیرهای اجماعی باشد، گفت: به عنوان مثال سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی در داخل و خارج از کشور مخالفتی ندارد؛ بلکه سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی در داخل و خارج از کشور مخالفتی ندارد. فقط دشمنان منطقه در مقابل آن ایستاده اند. همه دوستان ایران و منطقه خواستار چنین رویکردی و سایه چنین فضایی در منطقه هستند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه در ادامه به روند مذاکرات برای رفع تحریم ها پرداخت و گفت: شهید رئیسی از ابتدای دولت به صراحت اعلام کرد که مسیر خنثی سازی تحریم ها و مسیر مذاکرات را طی خواهد کرد. روند مذاکرات نیز در این دوره با جدیت دنبال شد، اما به دلیل مشکلات داخلی ناشی از اختلافات انتخاباتی و عدم توازن سازوکارهای داخلی ایالات متحده و یا محاسبات اشتباه اروپایی ها در پرتو شورش های سال 1401، روند مذاکرات با موانعی مواجه شد. . اما امروز همه بر این باورند که ایران مسیر درست و منطقی را در عرصه مذاکره طی کرده است و امروز در عرصه مذاکره در جایگاه ممتازی قرار داریم.

سرپرست وزارت امور خارجه در بخشی دیگر با تشریح مسیر مذاکرات برای رفع تحریم ها در آینده گفت: دولت جدید با انرژی و قدرت جدید می تواند بر روی این سکو به آرامی حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر مذاکرات برای رفع تحریم ها برای دولت چهاردهم مسیر صحیح و همواری است، گفت: مسیر کنونی مسیر بسیار خوب و همواری برای ادامه مذاکرات در راستای اجرای حقوق اولیه ملت ایران است. چه در زمینه رفع تحریم ها و چه در زمینه برقراری حقوق هسته ای.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *