مسکن باید در صدر اولویت‌های دولت بعد قرار گیرد/ بررسی طرح تفکیک وزارت مسکن و شهرسازی در مجلس

تبلیغات بنری


یک گزارش

یکی از اعضای کمیته عمران شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسکن و قرار گرفتن آن در اولویت اول دولت آینده گفت: در اولین جلسه کمیته عمران برای انعطاف پذیری بخش مسکن این موضوع مطرح شد تفکیک وزارت مسکن و شهرسازی مطرح شد.

یورنا- تهیه و ساخت مسکن یکی از اساسی ترین نیازهای آحاد جامعه محسوب می شود و با توجه به اینکه طبقات ضعیف و متوسط ​​در تامین مسکن مورد نیاز خود با مشکلات جدی مواجه هستند، وظیفه دولت است که زمینه لازم برای ساخت مسکن را برای آنان فراهم کند. . دسترسی به مسکن مناسب

دولت سیزدهم اقدامات اساسی در زمینه ساخت مسکن ملی انجام داد و طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم آغاز شد، با توجه به اینکه این طرح هنوز تکمیل نشده است، پیش بینی می شود دولت چهاردهم آن را ادامه دهد در این زمینه، تعهداتی که به مردم داده شده است را اجرا کنند.

کارشناسان حل مشکل مسکن را یکی از اولویت های اساسی اقتصادی کشور می دانند. به طوری که اگر این موضوع حل نشود، طرح هایی مانند جمعیت جوان پیش نمی رود زیرا مسکن یکی از نیازهای اساسی جوانان برای تشکیل خانواده است و تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی توان به افزایش میل جوانان امیدوار بود. افراد برای ازدواج

حبیب قاسمی عضو کمیته ساختمان شورای اسلامی در این خصوص گفت: گفت و گو با میزان وی به اهمیت موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که مجلس در هنگام اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به آن توجه کرد، برنامه وی برای حوزه مسکن بود.

وی ادامه داد: مسکن در کشور ما سابقه ای به دو قانون دارد که شامل قانون تولید و تنظیم مسکن در سال 1386 و قانون جهش تولید مسکن در مرداد 1400 هجری شمسی اهمیت این موضوع و قانون اساسی را می طلبد دولت برای تامین مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه.

یکی از اعضای شورای اسلامی گفت: در قانون افزایش تولید مسکن مصوب شد سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود. این نشان دهنده نیاز مردم به زندگی و ساخت و ساز در این منطقه است.

قاسمی با اشاره به گرانی اجاره بها و زمین های مسکونی گفت: مردم توان تامین مسکن را ندارند و در این شرایط لازم است دولت برای ساخت مسکن ملی فکری کند.

یکی از اعضای کمیته عمران شورای اسلامی ادامه داد: تعدد نهادهای مرتبط با موضوع مسکن مانند شهرداری و سازمان نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی باعث شده تا روند مربوط به این حوزه تغییر کند. به حالت هرج و مرج انسجام خوبی ندارد و کار کند پیش می رود.

وی افزود: شرایط حوزه مسکن در کشور ایجاب می کند که مسکن در راس اولویت های دولت آینده قرار گیرد و ما در کمیته عمران در اولین جلسه ای که برای چابک سازی حوزه مسکن برگزار کردیم. موضوع تفکیک وزارتخانه ها را مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم در حال حاضر وجود دارد، تفکیک وزارت مسکن و شهرسازی هزینه قابل توجهی را به دولت تحمیل نمی کند.

قاسمی گفت: وزارت مسکن و شهرسازی با ماموریت جدیدی کار خواهد کرد که در آن شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی نیز زیر نظر این وزارتخانه خواهند بود و تعدد نهادهای مرتبط با حوزه مسکن خواهد بود. جلوگیری کرد.

یکی از اعضای کمیته سازندگی مجلس شورا ادامه داد: تا زمانی که آنچه در برنامه هفتم توسعه در حوزه مسکن فعال شود از جایگاه نظارتی مجلس نمایندگان استفاده خواهیم کرد و در این راستا از نظارت خود استفاده خواهیم کرد تا توسعه 25 درصد از مساحت مسکونی کشور

قاسمی تاکید کرد: قطعا به موضوع ساخت مسکن نهضت ملی و توسعه 25 درصدی بافت مسکونی در کشور توجه خواهیم کرد تا به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت راه و شهرسازی اعتماد کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *