مسئولیت دوپینگ ورزشکاران بر عهده مربی و سرپرست است/ برای موفقیت در پارالمپیک فقط یک فرصت وجود دارد

تبلیغات بنری


رئیس رژه ایران در پارالمپیک پاریس گفت: اگر خدای ناکرده ورزشکاری استروئید مصرف کند علاوه بر خودش مربی و سرپرست هم باید پاسخگو باشد و از او محافظت کند.

یورنا – محمد بولادگر سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک پاریس در مراسم گردهمایی کاروان اعزامی به این بازی ها گفت: خوشحالم که امروز مصادف با روز مباهله است و این را به فال نیک می دانیم. در چند زمینه باید نکاتی را روشن کنم. در بخش فنی تا جایی که من می دانم و می بینم همه دوستانم اعم از مربی و ورزشکار مجرب و متخصص هستند. در زمینه فنی طبق آموزه های دین ما با تلاش و صبر به همین نتیجه می رسید. با تلاش نکردن و توجه نکردن به تمرینات قطعا نتیجه ای نخواهید گرفت. امیدوارم در زمان باقیمانده تلاش کافی داشته باشید.

وی ادامه داد: برای هر کار و هر موضوعی ممکن است وقت داشته باشید اما برای بازی های پارالمپیک پاریس فقط یک فرصت دارید و تمام تمرکزتان باید حضوری افتخارآفرین باشد.

فرمانده کاروان ایران گفت: موضوع بعدی وجدان است و خدای ناکرده کسی کم بفروشد. همه ما باید بهترین کار را انجام دهیم. قهرمانان همیشه بعد از بازی این را می گویند، اما اگر این کار را نکنیم، به این معنی است که ما به وظیفه خود عمل کرده ایم و از تمام توان خود استفاده کرده ایم. بار دیگر بر تمرکز و دوری از حاشیه تاکید می کنیم. ما باید از تجربیات خود درس بگیریم و از آنها بهره ببریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از نکات مضر بازی های آسیایی هانگزو استفاده از مواد دوپینگ است. ما باید به این موضوع اهمیت بدهیم. همه می دانند که خدای ناکرده اگر کسی به تو رسیدگی نکند اول خودت را گم می کنی. هر که بخواهد از محرک استفاده کند خودش نیست و از هر نظر مذموم است. به خاطر این قوانین روز به روز سخت تر می شود.

بولادیر با اشاره به اینکه این ورزشکار دوپینگ مقصر بوده است، گفت: وادا هیچ چیز دیگری را قبول نمی کند. کمیته پارالمپیک قطعا به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. علاوه بر ورزشکاران، مربیان و سرپرستان نیز باید مسئولیت پذیر و محافظ باشند. لذا ما بر این موضوع تاکید داریم و همه باید به آن توجه کنند. شواهد به دست همه رسیده است، دیگر بهانه ها قابل قبول نخواهد بود و هیچ کس نمی تواند بگوید نمی دانم.

رئیس رژه ایران در پارالمپیک پاریس خاطرنشان کرد: بحث بعدی درباره عدم آشنایی برخی مربیان با قوانین برخی از رشته ها در بازی های پاراآسیایی هانگژو بود. واقعا جای تاسف دارد که این اتفاقات دوباره تکرار شود. خیلی بد است که فردی که در پست مدیر فنی نشسته است بگوید از قوانین چنین رویداد مهمی بی اطلاع بوده و امیدوارم دیگر تکرار نشود. مربیان نیز باید از قوانین داوری آگاه باشند و در غیر این صورت جای تعجب دارد. قبل و بعد از اعزام به بازی های آسیایی گزارش شده بود که برخی از ورزشکاران دیر آمده اند یا به سالن اشتباه رفته اند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *