مرگ ۱۱۷ عابر پیاده در تصادفات شهری ۴ ماهه نخست سال

تبلیغات بنری


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: 30 درصد تصادفات فوتی در سطح شهر تهران بین ساعت 24 تا 4 بامداد رخ می دهد و در چهار ماهه نخست سال 117 عابر پیاده در این حادثه جان خود را از دست دادند. دوره

یورنا – به گزارش ماه سرهنگ ابوالفضل موسوی پور; رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اینکه در چهار ماهه اول سال 1403 هجری شمسی حدود 58 درصد تصادفات فوتی در شب و تاریکی رخ داده است، این امر نشان دهنده اهمیت و نقش روشنایی در بحث تصادفات است.

وی افزود: در این بازه زمانی 117 فقره تصادف فوتی در ساعات تاریک معادل 58 درصد کل تصادفات رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رتبه نخست در ساعات تصادفات فوتی در سطح شهر تهران طی چهار ماهه نخست امسال بین ساعت 12 تا 4 بامداد و نرخ بین 29 تا 30 درصد است. تصادفات فوتی در شهر تهران در این ساعات رخ می دهد.

موسوی پور گفت: همچنین در چهار ماهه اول سال 1403 هجری شمسی 65 درصد تصادفات فوتی در بزرگراه ها رخ داده است و این موضوع این سوال را مطرح می کند که تصادفات در بزرگراه ها چقدر اهمیت دارد؟

وی ضمن بیان اینکه 45 درصد از علل تصادفات ناشی از عدم توجه رانندگان به جلو است، گفت: کاربران ترافیک اغلب به دلیل نبود روشنایی کافی عابران را نمی بینند یا عابران را معطل می بینند. و البته آمار 45 درصدی به ما می گوید که در 45 درصد تصادفات فوتی، راننده قادر به دیدن عابر پیاده نبوده است.

موسوی پور گفت: متاسفانه در چهار ماهه نخست امسال بزرگراه آزادگان به تنهایی عامل 10 درصد تصادفات فوتی بوده و درصد زیادی از این درصد نیز به عابران پیاده اختصاص دارد.

وی افزود: اگر عابران پیاده توسط موتورسواران و رانندگان خودرو به درستی دیده شوند، می توانند در پیشگیری از تصادف و تصادف بسیار موثر باشند. در برخی از ساعاتی که جاده ها تاریک است و سطح جاده ها روشن نیست، متاسفانه شاهد این هستیم که در بسیاری از جاده های ما به ویژه بزرگراه ها که در این ساعات خلوت و سرعت بیشتری دارند، متاسفانه تصادفات فوتی بیشتری رخ می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: یکی از اقداماتی که می تواند باعث کاهش یا حتی پیشگیری از تصادفات فوتی در شهر تهران شود، تامین روشنایی لازم و کافی در سطح جاده ها برای دید بهتر رانندگان عبوری است تا بتوانند سایر کاربران ترافیکی را ببینند. در فاصله مناسب برای جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه.

موسوی پور افزود: بدون شک اگر بخشی از بزرگراه آزادگان که در شب در تاریکی است روشنایی داشته باشد، بدون شک نقش بسزایی در کاهش تصادفات فوتی در این منطقه خواهد داشت و شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود. تعداد کشته شدگان در این بزرگراه

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *