مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند

تبلیغات بنری


سرپرست رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ضمن قدردانی از مشارکت بصیرتمندانه و روشنگرانه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تمامی دست اندرکاران برگزاری موفقیت آمیز این رویداد گفت: مردم همواره به وظایف خود عمل می کنند. وظیفه.» مسئولیت در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران به بهترین و مناسب ترین وجه.»

یورنا- محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری عصر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با تقدیر از مشارکت بصیرتمندانه و روشنگرانه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم همواره به وظایف خود در قبال نظام اسلامی عمل می کنند. جمهوری ایران هر کاری از دستشان بر می آمد انجام داد و به مناسب ترین شکل عمل کرد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین بر تداوم همکاری و همکاری همه نهادها با وزارت کشور برای موفقیت‌آمیز شدن مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و از نامزدها، کارمندان، حامیان و اطرافیانشان خواست تا اخلاق را عملی کنند. معرفی فعالیت های انتخاباتی و پرهیز از هرگونه اقدام و پرهیز از سخنان تخریبی.

به اطلاع کلیه ذینفعان اعم از شورای نگهبان، وزیر و مسئولان وزارت کشور، فرمانداران، فرمانداران، فرمانداران، دهیاران، ناظران، مقامات انتظامی، نیروهای نظامی و امنیتی، صدا و سیما و مسئولان وزارت کشور می رساند. ارتباطات و فناوری اطلاعات. وی همچنین از تمامی عوامل اجرایی که در برگزاری این انتخابات مسؤول بودند صمیمانه قدردانی کرد.

سرپرست رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به روز صنعت و معدن بر تداوم تقویت صنعت به عنوان موتور محرکه کشور تاکید کرد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا اقدامات لازم را برای افزایش بهینه انجام دهد. بهره برداری از معادن کشور به ویژه بهره برداری از آنها و پیگیری جدی پتانسیل های بکر معادن و ذخایر طبیعی.

این منبع همچنین با قدردانی از تلاش های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در زمینه تثبیت مرجع علمی کشور در عرصه جهانی، خواستار تقویت و افزایش تلاش ها شد. . در این راستا.

سرپرست ریاست جمهوری در آخرین بخش از سخنان خود از همه دستگاه ها خواست تا با نظارت مستمر و دقیق از بروز هرگونه اختلال در بازار جلوگیری و از هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت کالاها و خدمات جلوگیری کنند.

وی در دیدار امروز با هیات دولت وزیر نفت با اشاره به امضای اسناد مربوط به انتقال گاز روسیه به ایران، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید یک سال است که در جلسات خود پیگیر اجرای این موضوع بوده است. و گفتگو با آقای شهید. پوتین با امضای این اسناد گام بزرگی در جهت تبدیل ایران به یک مرکز گازی در منطقه است که می تواند جهش سهم کشورمان در تجارت گاز و تحول اقتصادی و صنعتی را به همراه داشته باشد. این زمینه.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گزارشی از گسترش و افزایش فعالیت های فرهنگی در دولت مردمی و همچنین دیپلماسی و روابط فرهنگی با کشورهای خارجی ارائه کرد که نشان از تعداد دستگاه های فعال فرهنگی در کشورمان دارد. وی افزود: تعداد نمایندگی ها از 50 دستگاه در ابتدای دولت سوم به 85 دستگاه رسیده است و امروز اتاق ویژه ای برای صادرات فرهنگی در کشورهای مهم همسایه ایجاد شده است و هفته های فرهنگی را با همه اینها به اشتراک می گذاریم. کشورها.”

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه عضویت کشور در دو قرارداد مهم بین‌المللی شانگهای و بریکس زمینه همکاری‌های فرهنگی با سایر اعضا را تقویت کرده و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است بودجه و اداره فرهنگ از حمایت رئیس جمهور شهید، معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه امسال نسبت به سالی که دولت مردم شروع به کار کرد 20 برابر شده و گره های زیادی به هم پیوند خورده است. به حوزه فرهنگ این فرهنگ سال هاست که با روحیه، رویه و مدیریت شهید آیت الله رئیسی باز شده است.

در ادامه جلسه امروز شورای دولت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ارائه گزارش شاخص های مثبت در زمینه دستیابی به مرجع علمی کشور، گفت: در دوره دولت مردمی و با حمایت ها و تلاش ها وزیر راه و شهرسازی، اتفاقاتی در زمینه تامین مسکن برای زوجین و مسکن اعضای هیات علمی رخ داد که از جهاتی معادل تمام اقدامات انجام شده در چهار دهه گذشته است.

ذو الفجول همچنین از تلاش های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای افزایش توانایی جذب و حفظ نخبگان از 200 به 500 نفر قدردانی کرد و از روسای برنامه و بودجه درخواست کرد. سازمان‌های «اداره و عملیات» همکاری لازم را برای تسریع در تعریف هویت شغلی فراهم کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌آموزی رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به راه‌اندازی سامانه «کانکت» به منظور معرفی امکانات، زمینه‌ها و توانمندی‌های داخلی و دریافت درخواست از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایرانی، به راه‌اندازی سامانه «کانکت» اشاره کرد. بهترین دانشگاه های جهان برای بازگشت به کشور گفت: 9 هزار فارغ التحصیل از 200 دانشگاه برتر دنیا برای بازگشت به کشور در این سامانه ثبت نام می کنند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در بین ثبت نام شدگان 1500 درخواست همکاری فوق دکتری و بیش از 400 استاد مدعو و درخواست فرصت متقابل داشتیم، افزود: بیش از 122 پایگاه در داخل کشور برای پذیرش این افراد و همکاری با آنها ایجاد شد و در این مدت 8 هزار مورد همکاری داشتیم. همچنین در سال گذشته 350 پروژه مشترک فناوری داشتیم که امسال از 700 پروژه فراتر می رود و همه این همکاری ها با ایرانی هایی بوده که عموماً 5 تا 10 سال در خارج از کشور بوده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سال گذشته 412 شرکت فناور و خلاق توسط همین ایرانیان بازگشته به کشور تاسیس شد، گفت: و همچنین با حمایت و اطمینان شهید دکتر رئیسی برای تسهیل همکاری با ایرانیان. کارشناسان خارج از کشور، برخی از این فارغ التحصیلان ارشد دانشگاهی در سال های گذشته توانستند در قالب همکاری های فنی با شرکت های داخلی خدمت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *