مراقبت‌های بیماران دیابتی در سفر اربعین

تبلیغات بنری


افرادی که از بیماری های مزمن خاصی از جمله دیابت رنج می برند، قبل از رفتن به سفر اربعین وضعیت خود را بررسی کرده و آمادگی لازم را داشته باشند و تا پایان سفر مراقب خود باشند.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محسن تقهی صابر متخصص فوریت های پزشکی درمانگاه ام القاری نجف درباره بیماران دیابتی گفت: دیابتی ها که عمدتاً در سنین بالا به دلیل کم تحرکی و تغذیه نامناسب به این بیماری مبتلا می شوند، به ندرت دستشویی می روند و در نتیجه مشروب می نوشند. آب کمتر و این مشکل مشکل را دوچندان می کند. در واقع نوشیدن آب قند خون را تنظیم می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد دیابتی قند را از طریق ادرار دفع می کنند و ویتامین ها و مواد معدنی نیز از طریق ادرار دفع می شود، بنابراین نسبت به افراد عادی به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند و مصرف روزانه حداقل یک ویتامین میترال توصیه می شود. همچنین علاوه بر مایعات، مصرف سبزیجات و میوه های تازه نیز ضروری است.

التحیقی خاطرنشان کرد: در بیماران دیابتی در اثر آسیب به اعصاب محیطی، اعصاب اندام های محیطی به خوبی کار نمی کنند و بی حس می شوند. این مشکل احتمال ایجاد زخم پای دیابتی و تاول های ناشی از ساییدگی ناشی از راه رفتن و در هوای گرم را افزایش می دهد، بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می شود سفر خود را به کربلا به زمان های دیگری به جز ایام اربعین موکول کنند. .

بیماران دیابتی باید از کفش و جوراب مناسب استفاده کنند

دکتر محیا جمال زاده پزشک داخلی درمانگاه البستان شهر نجف نیز در خصوص مراقبت های لازم از بیماران دیابتی گفت: بر لزوم همراه داشتن داروهای دیابت از سوی زائران به میزان کافی تاکید شده و برای بیماران دیابتی که دچار بی حسی می شوند. انگشتان پا و احتمال ایجاد زخم پا. در صورت اصرار برای حضور در این سفر باید از کفش و جوراب نخی مناسب و راحت استفاده کنند و به هیچ وجه با دمپایی رفت و آمد نکنند و در استراحت های بین راه انگشتان خود را چک کنند.

جمال زاده افزود: موارد زیادی از زخم پای دیابتی و زخم در بین بیماران مراجعه کننده به کلینیک مشاهده شده است. این افراد نیاز به مراقبت بیشتر و مداخله درمانی دقیق تری دارند و حتی الامکان در راهپیمایی اربعین شرکت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه کرد مصرف قند، شکر، برنج و نان را کاهش دهند تا با افزایش ناگهانی و بیش از حد قند خون مواجه نشوند ضمن اینکه همراهان خود را از بیماری خود مطلع کردند. پس از بازگشت به کشور باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه و وضعیت خود را از نظر قند خون و بیماری های تنفسی بررسی کنند چرا که ضعف سیستم ایمنی بیماران دیابتی احتمال ابتلا به بیماری های عفونی و تنفسی را افزایش می دهد.

انسولین برای بیماران دیابتی باید در یک جعبه سرد مخصوص نگهداری شود

فاطمه جهانشاهی داروساز استان کرمان که به عنوان کاظم الحسین در بیمارستان بوستان نجف الاشراف مشغول به کار است، در خصوص نگهداری انسولین گفت: انسولین قبل از اولین تزریق در یخچال نگهداری می شود و با باز شدن درب آن می توان آن را ذخیره کرد. ذخیره شده است. آنها تنها به مدت 28 روز در دمای اتاق نگهداری می شوند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: اما در گرمای سفر اربعین و با این میزان گرما، مولکول های مواد انسولین آسیب می بینند و پایداری خود را از دست می دهند، بنابراین پیشنهاد می شود قبل از حضور در اربعین کیسه مخصوصی برای نگهداری انسولین تهیه شود و بدین ترتیب. قلم های انسولین خراب نمی شوند که از مصرف بیش از حد آن جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: داروهای خود را نیز باید بیاورند و اکثر داروهای موجود در کلینیک ها دولتی است و اگر مجبور به خرید باشند به احتمال زیاد در عراق پیدا می کنند یا باید با قیمت بالاتری خریداری کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *