محرومیت‌زدایی، سلامت و عدالت آموزشی مهمترین اهداف بنیاد علوی است

تبلیغات بنری


معاون اجرایی بنیاد علوی سه حوزه اصلی فعالیت بنیاد علوی را محرومیت زدایی، سلامت و عدالت آموزشی تشریح کرد.

یورنا نشست خبری محسن مردعلی، معاون اجرایی بنیاد علوی، پیش از ظهر امروز دوشنبه 31 مرداد 1403 برگزار شد.

محسن مردعلی در این مراسم با بیان اینکه بنیاد علوی را می توان بازوی خدماتی بنیاد مستضعفان دانست، گفت: توانمندسازی مستضعفان هدف و رسالت اصلی بنیاد علوی است.

مردعلی با بیان اینکه رئیس بنیاد مداحان مصطفی بر توانمندسازی مستضعفان تاکید دارد، اظهار داشت: بر اساس شرایط اقتصادی کشور سه محور اصلی فعالیت بنیاد علوی را ترسیم کرده ایم. حوزه اول محرومیت زدایی و دستیابی به پیشرفت اقتصادی است که به دنبال آن اشتغالزایی است.

مرادعلی ادامه داد: حوزه دوم سلامت جسمانی افراد است که در بنیاد مستضعفان با آن سروکار داریم. ما معتقدیم که مردم تا زمانی که بدنشان سالم نباشد، نمی توانند امرار معاش کنند.

هیتا سوم، عضو هیئت مدیره بنیاد علوی، فعالیت این مؤسسه را عدالت آموزشی دانست و افزود: در زمینه توانمندسازی پیگیر این موضوع هستیم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را دنبال می کنیم. مناطق محروم

مرادعلی تایید کرد: بر اساس شاخص های محاسبه شده 320 شهر کشور به عنوان مناطق اولویت دار انتخاب شدند. در راستای پیشرفت مناطق محروم، الگوهای مختلفی در حال بررسی است تا در زمینه توانمندسازی مستضعفان به صورت همه جانبه و با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی گام برداریم.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان تیزهوش را شناسایی می کنیم، گفت: امسال بیش از 60 درصد ورودی های کنکور به امتحانات نهایی می رسد. طبیعتا تمام کارهای ما با وزارتخانه های مربوطه هماهنگ است.

وی ادامه داد: همچنین برای تقویت و اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد، تقویت معنوی و فرهنگی مساجد در نظر گرفته شده است.

مردعلی عمده فعالیت های بنیاد علوی را که بر توسعه و پیشرفت کشور متمرکز است، بیان کرد و افزود: اقدامات زیادی در حوزه عمرانی و زیرساختی انجام شده است. ودیعه مسکن و اثاثیه مسکن در مناطق محروم از دیگر خدمات ما می باشد.

وی افزود: بر اساس شناسایی مناطق محروم 420 شهر به صورت ویژه انتخاب شدند و 200 منطقه در حوزه سلامت و 70 منطقه در حوزه آموزشی از خدمات بنیاد علوی بهره مند خواهند شد.

مرادعلی با تاکید بر آمادگی منطقه ای و نیازهای کشور افزود: بنیاد علوی در هر سه منطقه مذکور در مناطق مختلف حضور خواهد داشت. البته مناطقی وجود دارد که هیچ نهاد دولتی در آن فعالیت نمی کند و ما بر اساس خلاء موجود در آن مناطق حضور خواهیم داشت.

مدیر محرومیت زدایی با تایید این مطلب گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در حوزه سلامت، پیش بینی 3 بسته خدماتی را با همکاری وزارت بهداشت داشتیم. اولین بسته سلامت چشم بود. ثانیاً بیماری های دهان و دندان به ویژه بر اساس شاخص های پوسیدگی دندان در مناطق محروم و در نهایت بسته خدمات به مادران باردار را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جهاد تبیین که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند، گفت: وظیفه همه ما این است که جهاد تبیین را جدی بگیریم. در حوزه آموزش، جهاد بیانیه را هدف اولیه می دانستیم. دستاوردهای کشور را برای جامعه هدف تشریح خواهیم کرد. شناسایی دانش آموزان تیزهوش و رشد تحصیلی آنها نیز در دستور کار قرار دارد. طبیعتاً ما با همه رویه ها ارتباط فرهنگی داریم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *