مبتلایان به سکته قلبی بدون معاینه در پیاده‌روی اربعین شرکت نکنند

تبلیغات بنری


بیماران قلبی با توجه به شرایط شدید جسمانی خود نکاتی را در پیاده روی اربعین جدی بگیرند تا سلامت جسمی آنها به خطر نیفتد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: بیمارانی که قبلاً سکته قلبی کرده‌اند، بدون مشورت پزشک به راهپیمایی اربعین نروند و در صورت بروز درد قفسه سینه به اورژانس اطلاع دهند.

درد قفسه سینه بسیار مهم است و افراد باید آن را جدی بگیرند، اما متاسفانه این مشکل برای بسیاری از افراد بی اهمیت تلقی می شود. درد از ناف تا فک نیز می تواند نشانه سکته قلبی باشد و فرد باید در اسرع وقت برای درمان دارویی به پزشک مراجعه کند تا زمان طلایی درمان را از دست ندهد.

همراه داشتن داروهای لازم برای بیماران دارای سابقه قلبی به ویژه داروهای زیر زبانی مهم است و این توصیه باید جدی گرفته شود. درمان به موقع پس از سکته مغزی بسیار مهم است.

توصیه می شود کلیه افراد مبتلا به بیماری قلبی شناخته شده قبل از حضور در مراسم با متخصص قلب خود مشورت کرده و در صورت اجازه پزشک در مراسم پیاده روی شرکت کنند.

چند مورد مهم برای زائران بیمار در مراسم پیاده روی اربعین وجود دارد که یکی از آنها مسافت طولانی نجف تا کربلا و دیگری شلوغی بین الحرمین به ویژه در صبح روز اربعین است. مشکل بیماران قلبی در چنین شرایطی بروز مشکلات تنفسی و عفونت های تنفسی است.

در جمعیت های زیاد، احتمال وجود ویروس های مختلف نیز زیاد است و انتقال ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا و حتی عفونت های تنفسی میکروبی و باکتریایی نیز رخ می دهد و این ممکن است باعث شود که فرد به بیماری قلبی مبتلا شود که تحت کنترل بوده است. به طور ناگهانی یک بیماری باکتریایی ایجاد می شود که وضعیت سلامتی بیمار را کنترل می کند.

بیماران قلبی نباید هنگام راه رفتن خود را با افراد سالم مقایسه کنند. بیماران قلبی باید بخشی از مسیر را با ماشین طی کنند. با توجه به اینکه مهم ترین مشکلات قلبی و عروقی که زائران در سال های گذشته از آن رنج می بردند، درد قفسه سینه و سکته های حاد قلبی بوده است که این مشکلات به دلیل دمای هوا، پیاده روی طولانی و شلوغی و شلوغی هوا رخ می دهد و همه این عوامل باعث تشدید قلب می شود. بر این اساس به زائران توصیه اکید می شود که با پرهیز از حضور در محله های شلوغ و همراه داشتن داروهای خود به ویژه قرص هایی که زیر زبان قرار می گیرند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *