لزوم توجه دولت‌ها به قانون جهش تولید مسکن/ اعطای زمین رایگان برای شکستن قیمت ملک ضروری است

تبلیغات بنری


یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه برای حل مشکل مسکن باید به قانون جهش تولید مسکن توجه شود، تصریح کرد: برای تقویت نهضت ملی مسکن و شکسته شدن قیمت مسکن باید زمین و تسهیلات رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. طبقه متوسط ​​جامعه

یورنا- طبق اصل 31 قانون اساسی، تهیه مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و وظیفه دولت است که با اولویت نیازمندان به ویژه در روستاها، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. . ساکنان و کارگران.

بنابراین دیدگاه دولت‌ها در مورد مسکن که یکی از نیازهای اساسی هر جامعه است، متفاوت بود، اما این موضوع همیشه سرلوحه اولویت‌های هر دولتی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه تدابیر ویژه ای بیندیشید.

بر اساس قانون جهش در تولید مسکن، دولت متعهد شده است بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی براساس مطالعات «طرح جامع مسکن»، مسکن مورد نیاز سالانه کشور را در مناطق شهری و روستایی تامین کند.

در همین راستا طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم آغاز شد و با توجه به اینکه این طرح هنوز تکمیل نشده است، پیش بینی می شود دولت چهاردهم به همین منوال ادامه یابد.

سالانه یک میلیون خانه در کشور باید ساخته شود

در همین راستا غلامرضا میرزایی عضو شورای اسلامی شهر گفت: گفتگو با میزان وی در خصوص اولویت های 14 گانه دولت در حوزه مسکن گفت: هر دولتی که روی کار می آید باید تامین نیازهای اساسی مردم از جمله مسکن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: پاسخگویی به نیازهای مسکن مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو برای رفع مشکلات این حوزه باید طرح نهضت ملی مسکن ادامه یابد.

میرزایی افزود: توجه به تامین مسکن اقشار متوسط ​​کارگران، جوانان، متاهل ها و کارمندان ضروری است چرا که در حال حاضر سهم زیادی از درآمد آنها صرف تامین مسکن می شود.

وی افزود: در قانون رونق تولید مسکن تصریح شده است که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می شود و اجرای این قانون باید برای حل مشکل مسکن در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن در کشور به قانون تبدیل شده و یک اصل حاکمیتی است، گفت: با تغییر دولت ها تغییری در روند اجرای این قانون ایجاد نمی شود این وظیفه همه دولت هایی است که در کشور سر کار می آیند.

میرزایی بر لزوم حمایت از مردم در راستای توسعه نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: این یارانه ها باید شامل کمک بلاعوض زمین و تسهیلات بانکی باشد تا مردم شروع به ساخت و ساز کنند و در نتیجه تولید مسکن رونق بگیرد. همچنین به دلیل عدم موفقیت گرانی مسکن، طبقات متوسط ​​جامعه نیز می توانند صاحب خانه شوند.

نماینده شورای اسلامی گفت: مجلس در انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با دقت عمل خواهد کرد و اگر اجرای نهضت ملی مسکن جزو برنامه های وزیر پیشنهادی باشد، قطعا این کار برای وی راحت خواهد بود. رای اعتماد بگیرید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *