لزوم استفاده از عینک آفتابی استاندارد در فصل تابستان

تبلیغات بنری


دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عینک آفتابی برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود، حتی زمانی که هوا ابری است این اشعه ها وجود دارد و بهتر است از عینک آفتابی استاندارد استفاده شود.

یورنا – به گزارش ویپادا، علی اکبر صابر مقدم گفت: قرنیه، پلک و پوست صورت از نقاط شایعی هستند که تحت تاثیر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند. این عفونت های مکرر و طولانی مدت، زمینه ساز پیدایش برخی ضایعات سرطانی در سنین بالا به ویژه در نواحی باز مانند پلک ها هستند.

یکی از اعضای دانشکده چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از ضدآفتاب برای سطوح پوست و عینک آفتابی برای پلک و چشم استفاده می شود، خاطرنشان کرد: اثرات اشعه ماوراء بنفش تجمعی است و باید از چشم ها مراقبت کنیم خورشید. آغاز تولد

صابر مقدم گفت: هرچه عینک آفتابی بزرگتر باشد بهتر است و نوع شیشه باید 100 درصد اشعه ماوراء بنفش را جذب کند. استانداردش UV 400 هست ولی رنگش زیاد مهم نیست حتی اگه رنگ عینک مشکی باشه ولی UV 400 نداشته باشه بازم خطرناکه.

وی افزود: کسانی که از عینک های طبی تیره رنگی استفاده می کنند که فقط اشعه خورشید را مسدود می کند و خاصیت UV 400 را ندارد باید از عدسی حاوی فیلتر مناسب برای جذب اشعه ماوراء بنفش استفاده کند. دستگاه های استاندارد برای تست عینک در دسترس هستند. یک نمونه ساده از دستگاه مورد استفاده برای بررسی اسکناس.

یکی از اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: عوارض مهم اشعه ماوراء بنفش در درازمدت قابل مشاهده است و عوارض اصلی آن افزایش رشد ناخنک، آب مروارید و مشکلات پوستی است. این امر به ویژه برای افرادی که جراحی انکساری انجام داده اند یا چشم هایشان خشک است، اهمیت دارد، زیرا استفاده نکردن از عینک آفتابی می تواند منجر به تیرگی قرنیه شود.

صابر مقدم با اشاره به اینکه اثرات اشعه ماوراء بنفش بر سرطان مشخص است و در مناطقی که ارتفاع بیشتری از سطح دریا دارند و مدت طولانی تری در معرض نور خورشید قرار دارند، تاکید کرد: تعداد بیماران مبتلا به این نوع سرطان در منطقه خراسان بیشتر است. و ما می دانیم که آسیب چشم و اشعه ماوراء بنفش در برخی از آنها دخیل بوده است.

وی تصریح کرد: کسانی که زیر 18 سال از چشم خود محافظت نمی کنند در سنین بالاتر امکان آسیب دیدگی دارند و به همه خانواده ها توصیه می کنیم در 3 مورد عینک آفتابی با اشعه UV 400 مراقبت لازم را از فرزندان خود داشته باشند. ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) بالاتر از 50 و کلاه با گیره بزرگتر.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *