لایحه شهر «خانواده محور» نهایی شد

تبلیغات بنری


مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران با اعلام برنامه های روز خانواده گفت: همزمان با هفته تکریم خانواده، پیش نویس قانون شهر خانواده محور با توجه به آنچه که شهر مهم است، ارائه شد. . مدیریت شهری در برنامه چهارم توسعه به مرحله نهایی رسیده است.

یورنا – به گزارش روابط عمومی اداره کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با اشاره به 22 تیرماه به عنوان روز خانواده در تقویم، اظهار داشت: روز خانواده در ایران معادل ذی الحجه است. 25. الحجه که آیه «وضع من… سوره مبارکه انسان» در شأن پیامبر اکرم (ص) نازل شد و به عنوان روز خانواده و همچنین تکریم بازنشستگان در تقویم ثبت شد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه ما خانواده جایگاه ویژه ای در حفظ و حراست از ارزش های اساسی فرهنگی جامعه ایرانی اسلامی دارد، گفت: وی ادامه داد: جایگاه خانواده، انتقال آن به نسل های آینده، اثربخشی و کارکرد آن در جامعه به عنوان رکن و نهاد اساسی از اهمیت ویژه و ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران گفت: خوشبختانه مجموعه اقدامات انجام شده در شهرک خانواده به سرانجام خوبی رسیده است. هفته آینده با توجه به آنچه در برنامه چهارم توسعه از سوی مدیریت شهری برای ما تکلیف شده است، لایحه «شهر خانواده» و «شهر مرکزی خانواده» را نهایی کردیم.

اردبیلی به برگزاری رویدادهای خانواده‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از برنامه‌های خانواده‌محور از جمله خانواده مانا با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و چهره‌های نخبه برگزار می‌شود. خانواده های نخبه آینده تهران ایده های جدیدی دارند.

وی تصریح کرد: برنامه دیدار با خانواده های موثر و شاخص مردادماه سال جاری برگزار می شود. مجموعه طرح‌های منتخب هم‌اندیشی خانواده نیز در تابستان و پاییز در مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا می‌شود.

دستیار ویژه شهردار تهران در امور بانوان و خانواده با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح «خانواده یار» در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقداماتی مانند طرح «خانواده یار» اجرا شد که به صورت مشاوره ای رایگان بود. به زنان خانواده های نیازمند امسال دوره های جدید خانواده یار را آغاز خواهیم کرد.

الاردبیلی ادامه داد: رویداد حم الفیا نیز یک برنامه تفریحی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی با محوریت خانواده ها در تمامی مناطق ۲۲ گانه است و در مدت یک روز برگزار می شود و جنبه های آموزشی و مشاوره ای آن خواهد بود. پایه باشد. مراکز جامع خانواده محور نیز در مناطق 2 و 6 شروع به کار خواهند کرد، مراسم “بازسازی اجتماعی زنان قربانی” خواهیم داشت و زنان زندانی اجازه خواهند داشت تا به خانواده خود رای دهند.

وی بیان کرد: یک سری برنامه های دیگر برای خانواده ها در طول سال دنبال می شود و البته از این ایام پربرکت بهره بردیم و امسال اجرای طرح ها را آغاز کردیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *