لابی رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا؛ بزرگ‌ترین توافق تسلیحاتی از آغاز جنگ غزه امضا شد

تبلیغات بنری


در نهایت لابی رژیم صهیونیستی، دموکرات های ارشد کنگره را که دارای حق وتو بودند، مجبور کرد تا بزرگترین قرارداد تسلیحاتی برای سرزمین های اشغالی از آغاز جنگ غزه را امضا کنند.

یورنا دو نماینده اصلی دموکرات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا پس از مواجهه با فشار شدید دولت بایدن و لابی صهیونیستی، پیش نویس قانون فروش عمده تسلیحات به رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

منابع آمریکایی به واشنگتن پست گفتند که این پیش نویس قانون شامل 50 هواپیمای جنگنده F-15 به ارزش بیش از 18 میلیارد دلار است.

این قطعنامه که پیش از این اعلام نشده بود، بر تمایل شدید واشنگتن برای ادامه جریان تسلیحات به اسرائیل، علیرغم نگرانی اعضای جوانتر کنگره مبنی بر اینکه ایالات متحده باید از نفوذ خود برای فشار بر اسرائیل برای توقف تشدید جنگ استفاده کند، تأکید می کند.

پیش از این، گرگوری میکس (نیویورک)، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، علناً متعهد شد که بسته تسلیحاتی را متوقف کند، مگر اینکه از دولت ایالات متحده در مورد نحوه استفاده از هواپیماهای جنگی و مهمات در غزه تضمین دریافت کند.

علاوه بر اف-15، دولت آمریکا به دنبال هدف قرار دادن موشک های هوا به هوا و کیت های مهمات حمله مستقیم مشترک است که بمب های هدایت نشده را با هدایت دقیق بازآفرینی می کند.

میکس در بهار گذشته به سی ان ان گفت: «من نمی‌خواهم از سلاح‌هایی استفاده کند که اسرائیل باید از آن استفاده کند تا تلفات بیشتری ایجاد کند.» “

پس از ماه ها تاخیر در فروش تسلیحات، میکس و سناتور بن کاردین، دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی سنا، چندین هفته پیش این قرارداد را امضا کردند.

میکس و کاردین دو تن از چهار قانونگذار هستند که می توانند فروش نظامی خارجی را وتو کنند. در مورد F-15 و بسته مهمات، دو تن از جمهوریخواهان ارشد کمیته، سناتور جیمز ای. ریچ از آیداهو و مایکل مک کال از تگزاس ماه هاست که در بازار هستند.

اکنون وزارت امور خارجه می تواند با اطلاع رسانی به کنگره از فروش مصوب، مرحله بعدی را در نهایی کردن توافق انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا این اطلاعیه زودتر ارسال نشده است، از اظهار نظر درباره وضعیت فروش خودداری کرد.

در صورت تصویب نهایی این لایحه، یکی از بزرگترین فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خواهد بود. این تسلیحات که اغلب طی سالیان متمادی ارائه می شوند، عمدتاً از طریق بیش از 3.3 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی که واشنگتن هر ساله در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد، تأمین می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *